Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM) | AIT1110360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış ,Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları ,Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri,Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları),I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler ,20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi,Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri,ARA SINAV,İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri,Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler ,Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması ,İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler ,Büyük zafer Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler ,Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması ,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte kavrar. | ||
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında bilir. | ||
Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgileri tanır. | ||
Milli değerlerle evrensel değerleri karşılaştırır. | ||
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlar. | ||
Türk modernleşme sürecinin temellerini saptar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış | |
2 | Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları | |
3 | Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri | |
4 | Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları) | |
5 | I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler | |
6 | 20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi | |
7 | Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri | |
10 | Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler | |
11 | Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması | |
12 | İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler | |
13 | Büyük zafer Mudanya Mütarekesi | |
14 | Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler | |
15 | Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010) |
Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM) | AIT1110360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış ,Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları ,Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri,Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları),I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler ,20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi,Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri,ARA SINAV,İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri,Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler ,Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması ,İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler ,Büyük zafer Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler ,Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması ,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte kavrar. | ||
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında bilir. | ||
Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgileri tanır. | ||
Milli değerlerle evrensel değerleri karşılaştırır. | ||
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlar. | ||
Türk modernleşme sürecinin temellerini saptar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış | |
2 | Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları | |
3 | Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri | |
4 | Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları) | |
5 | I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler | |
6 | 20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi | |
7 | Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri | |
10 | Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler | |
11 | Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması | |
12 | İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler | |
13 | Büyük zafer Mudanya Mütarekesi | |
14 | Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler | |
15 | Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010) |
Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |