Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1110361 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur. | ||
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer. | ||
Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are) | |
2 | Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler. | |
3 | Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler | |
4 | Zamirler, ne kadar, kaç yaşında… | |
5 | Şimdiki zaman | |
6 | Gelecek zamanlar: olacak/olacak | |
7 | olmalı/zorunlu | |
8 | Ara sınav | |
9 | Büyük harfler, nokta | |
10 | Basit geçmiş zaman | |
11 | olabilir/mayıs | |
12 | izin/istek | |
13 | Eskiden | |
14 | Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi) | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
SURE Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1110361 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur. | ||
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer. | ||
Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are) | |
2 | Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler. | |
3 | Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler | |
4 | Zamirler, ne kadar, kaç yaşında… | |
5 | Şimdiki zaman | |
6 | Gelecek zamanlar: olacak/olacak | |
7 | olmalı/zorunlu | |
8 | Ara sınav | |
9 | Büyük harfler, nokta | |
10 | Basit geçmiş zaman | |
11 | olabilir/mayıs | |
12 | izin/istek | |
13 | Eskiden | |
14 | Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi) | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
SURE Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |