Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI IV | ICMT2210525 | Bahar Dönemi | 2+6 | 8 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma konusunun ilan edilmesi.,Çalışılacak konunun senaryosunun oluşturulması ve işlev-fonksiyon şemasının çıkarılması ve şemanın geliştirilmesi.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi.,Ara sınav,İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi.,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Projenin 3 boyutlu modellemesinin tamamlanması. Mekanda kullanılan donatılara yönelik detay çizimlerinin yapılması (mobilya, doğrama, aydınlatma tesisatı/elemanı vb.),Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Final sınav; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mekan-insan, mekan-yakın çevre, mekan-mekan ögeleri, mekan ögeleri-kişi ilişkilerini kugulayabilir. | ||
Mekan ile ilişkili ergonomik verileri kullanır. | ||
Tasarımlarını kağıda aktarmada iki ve üç boyutlu teknik anlatım yöntemlerini kullanabilir. | ||
Tasarladığı projede;mekan-insan, mekan-yakın çevre, mekan-mekan ögeleri, mekan ögeleri-kişi ilişkilerini, ergonomik ve görsel veriler ile malzeme ilişkilerini kurar. | ||
Tasarladığı projeyi görselleştirir. | ||
Geliştirdiği projede özgün ve yaratıcı fikirlerini savunabilir. | ||
Geliştirdiği projede özgün ve yaratıcı çözümler oluşturur. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çalışma konusunun ilan edilmesi. | |
2 | Çalışılacak konunun senaryosunun oluşturulması ve işlev-fonksiyon şemasının çıkarılması ve şemanın geliştirilmesi. | |
3 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
4 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
5 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
6 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
7 | İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi. | |
8 | Ara sınav | |
9 | İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi. | |
10 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme | |
11 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme | |
12 | Projenin 3 boyutlu modellemesinin tamamlanması. Mekanda kullanılan donatılara yönelik detay çizimlerinin yapılması (mobilya, doğrama, aydınlatma tesisatı/elemanı vb.) | |
13 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
14 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
15 | Final sınav |
Kaynak |
Interiors: Inspiration & Materials Jill Entwistle, Detail in Contemporary Lighting Design Interiors for Living Danilo Cecchi, Interiors: Inspiration and Materials Nicholas R Bell 10 Principles of Good Interior Design |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI IV | ICMT2210525 | Bahar Dönemi | 2+6 | 8 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. Ders içeriğine yaşamın geçtiği tüm alanların iç mekan tasarımlarının yapılması girmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çalışma konusunun ilan edilmesi.,Çalışılacak konunun senaryosunun oluşturulması ve işlev-fonksiyon şemasının çıkarılması ve şemanın geliştirilmesi.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması.,İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi.,Ara sınav,İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi.,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Projenin 3 boyutlu modellemesinin tamamlanması. Mekanda kullanılan donatılara yönelik detay çizimlerinin yapılması (mobilya, doğrama, aydınlatma tesisatı/elemanı vb.),Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Final sınav; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mekan-insan, mekan-yakın çevre, mekan-mekan ögeleri, mekan ögeleri-kişi ilişkilerini kugulayabilir. | ||
Mekan ile ilişkili ergonomik verileri kullanır. | ||
Tasarımlarını kağıda aktarmada iki ve üç boyutlu teknik anlatım yöntemlerini kullanabilir. | ||
Tasarladığı projede;mekan-insan, mekan-yakın çevre, mekan-mekan ögeleri, mekan ögeleri-kişi ilişkilerini, ergonomik ve görsel veriler ile malzeme ilişkilerini kurar. | ||
Tasarladığı projeyi görselleştirir. | ||
Geliştirdiği projede özgün ve yaratıcı fikirlerini savunabilir. | ||
Geliştirdiği projede özgün ve yaratıcı çözümler oluşturur. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çalışma konusunun ilan edilmesi. | |
2 | Çalışılacak konunun senaryosunun oluşturulması ve işlev-fonksiyon şemasının çıkarılması ve şemanın geliştirilmesi. | |
3 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
4 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
5 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
6 | İç mekan tasarımı yapılacak mekanın tasarım kriterleri, fonksiyon analizleri ve aynı konudaki iç mekan tasarımlarının irdelenmesi üzerine araştırmaların yapılması. | |
7 | İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi. | |
8 | Ara sınav | |
9 | İç mekan tasarımı yapılan mekanın genel kurgusu, fonksiyon alanlarının analizi ve mekanın dili üzerine tasarımın ilerlemesi. | |
10 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme | |
11 | Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme | |
12 | Projenin 3 boyutlu modellemesinin tamamlanması. Mekanda kullanılan donatılara yönelik detay çizimlerinin yapılması (mobilya, doğrama, aydınlatma tesisatı/elemanı vb.) | |
13 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
14 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
15 | Final sınav |
Kaynak |
Interiors: Inspiration & Materials Jill Entwistle, Detail in Contemporary Lighting Design Interiors for Living Danilo Cecchi, Interiors: Inspiration and Materials Nicholas R Bell 10 Principles of Good Interior Design |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |