Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK | ICMT2110517 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza Nur ÖZDENİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mekan tasarımında renk ve aydınlatma kavramlarını, kuramsal bazda ele alarak ve mekan algısı ile ilişkilendirerek inceleme; mekan tasarım pratiği ile ilişkilendirme, örnek bir içmimari proje üzerinde aydınlatma projesinin oluşturulması ve renk kartelasının hazırlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri,Işık, optik ve algı,Aydınlatma ve çalışma prensibi,Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi,Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri,Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi.,Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma.,Ara sınav ,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aydınlatma ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerilerinin geliştirilebilir. | ||
Aydınlatma tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair temel bilgilerin ve görsel kültür oluşturulabilir. | ||
Öğrencilerin takım çalışması becerilerinin geliştirilebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri | |
2 | Işık, optik ve algı | |
3 | Aydınlatma ve çalışma prensibi | |
4 | Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi | |
5 | Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri | |
6 | Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi. | |
7 | Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
10 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
11 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
12 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
13 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
14 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
-Renk ve Armoni Kuralları, Barbara Becker -Colour:A workshop for artists and designer, LAURENCE KING PUBLISHING -MASTERPIECES: PERFORMANCE ARCHITECTURE + DESIGN, Braun. -YAŞAYAN DUVARLAR / EVİNİZİ DEĞİŞTİRECEK DEKORATİF, YEM Yayın. -Renklerin Şaşırtıcı Gücü, Jean Causse , Gabriel Causse. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENK | ICMT2110517 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza Nur ÖZDENİZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mekan tasarımında renk ve aydınlatma kavramlarını, kuramsal bazda ele alarak ve mekan algısı ile ilişkilendirerek inceleme; mekan tasarım pratiği ile ilişkilendirme, örnek bir içmimari proje üzerinde aydınlatma projesinin oluşturulması ve renk kartelasının hazırlanması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri,Işık, optik ve algı,Aydınlatma ve çalışma prensibi,Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi,Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri,Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi.,Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma.,Ara sınav ,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Aydınlatma ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerilerinin geliştirilebilir. | ||
Aydınlatma tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair temel bilgilerin ve görsel kültür oluşturulabilir. | ||
Öğrencilerin takım çalışması becerilerinin geliştirilebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri | |
2 | Işık, optik ve algı | |
3 | Aydınlatma ve çalışma prensibi | |
4 | Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi | |
5 | Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri | |
6 | Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi. | |
7 | Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
10 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
11 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
12 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
13 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
14 | Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
-Renk ve Armoni Kuralları, Barbara Becker -Colour:A workshop for artists and designer, LAURENCE KING PUBLISHING -MASTERPIECES: PERFORMANCE ARCHITECTURE + DESIGN, Braun. -YAŞAYAN DUVARLAR / EVİNİZİ DEĞİŞTİRECEK DEKORATİF, YEM Yayın. -Renklerin Şaşırtıcı Gücü, Jean Causse , Gabriel Causse. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |