Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI III | ICMT2110516 | Güz Dönemi | 2+6 | 8 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mevlüt DURNA, Öğr.Gör. Kiraz ÇİFCİBAŞI DURNA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mekanın işlevini konsept geliştirerek özgün proje tasarlama, fonksiyon çözümünü yapma ve sunma becerisi kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar,Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma,Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma,Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Ara sınav,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ,Material selection of the new project tailored to user needs,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verilen mekanın fonksiyon şemasını listeler. | ||
Kullanıcı gereksinimlerini tasarım verilerine katar. | ||
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belrler. | ||
Verileri iç mekan kurgusunda kullanır. | ||
Konsept geliştirerek özgün proje tasarlar. | ||
Tasarladığı mekanı iki ve üç boyutlu iç mimari proje tekniğine uygun olarak çize ve sunar. | ||
Tasarladığı mekanı değerlendirme jürisine sunar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması. | |
2 | Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması. | |
3 | Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar | |
4 | Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma | |
5 | Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma | |
6 | Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma | |
7 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme | |
10 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması | |
11 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi | |
12 | Material selection of the new project tailored to user needs | |
13 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
14 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Ching, D,K (2016) İç Mekan tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev) İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi yayın Graeme Brooker, Sally Stone, Ro Spankie, Russel Gagg, Lynne Mesher, Pam Locker (2012) İç Mimarlığın Temelleri Seti Literatür Yayıncılık Ching, D., K. (2004) Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen( Sevgi Lökçe Çev) İstanbul: Yapı Ensitü Merkezi Yayın Pile, J. (1997) Color in Interior Design, New York:Mc Graw-Hill Neufert,E. (200) Yapı Tasarımı , İstanbul:Beta Basın Yayım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI III | ICMT2110516 | Güz Dönemi | 2+6 | 8 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mevlüt DURNA, Öğr.Gör. Kiraz ÇİFCİBAŞI DURNA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mekanın işlevini konsept geliştirerek özgün proje tasarlama, fonksiyon çözümünü yapma ve sunma becerisi kazandırır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar,Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma,Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma,Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Ara sınav,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ,Material selection of the new project tailored to user needs,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Verilen mekanın fonksiyon şemasını listeler. | ||
Kullanıcı gereksinimlerini tasarım verilerine katar. | ||
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belrler. | ||
Verileri iç mekan kurgusunda kullanır. | ||
Konsept geliştirerek özgün proje tasarlar. | ||
Tasarladığı mekanı iki ve üç boyutlu iç mimari proje tekniğine uygun olarak çize ve sunar. | ||
Tasarladığı mekanı değerlendirme jürisine sunar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması. | |
2 | Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması. | |
3 | Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar | |
4 | Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma | |
5 | Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma | |
6 | Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma | |
7 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme | |
10 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması | |
11 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi | |
12 | Material selection of the new project tailored to user needs | |
13 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
14 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Ching, D,K (2016) İç Mekan tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev) İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi yayın Graeme Brooker, Sally Stone, Ro Spankie, Russel Gagg, Lynne Mesher, Pam Locker (2012) İç Mimarlığın Temelleri Seti Literatür Yayıncılık Ching, D., K. (2004) Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen( Sevgi Lökçe Çev) İstanbul: Yapı Ensitü Merkezi Yayın Pile, J. (1997) Color in Interior Design, New York:Mc Graw-Hill Neufert,E. (200) Yapı Tasarımı , İstanbul:Beta Basın Yayım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |