Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMDA ESKİZ | ICMT2110523 | Güz Dönemi | 1+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nilay SAYRAV |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye İç mekan tasarımında eskiz ile problem çözebilme ve kendini ifade edebilme becerisi kazandırmayı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri.,kavramlar, Örneklemler,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde Markör kullanımı,Ara sınav ,Eskizde Markör kullanımı,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri;,Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler,Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarımda eskiz çalışmalarının önemini kavrayabilir. | ||
Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikleri anlar. | ||
Kurşun kalem, Renkli kalemlerle uygulanan teknikleri anlar ve uygulayabilir. | ||
Suluboya, Markör tekniklerini anlar ve uygulayabilir. | ||
Tasarımdaki İki Ana Eskiz yaklaşımını Anlar. | ||
Bilgisayar Ortamında Eskiz uygulamaları ve tekniklerini ayırteder. | ||
El çizimini bilgisayara aktarma, bilgisayarda eskiz çizmeyi anlar, Tasarımda süreç ve sonuç sunuşlarını farkeder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri. | |
2 | kavramlar, Örneklemler | |
3 | Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar | |
4 | Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar | |
5 | Eskizde suluboya teknikleri | |
6 | Eskizde suluboya teknikleri | |
7 | Eskizde Markör kullanımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Eskizde Markör kullanımı | |
10 | Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri | |
11 | Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri | |
12 | Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri; | |
13 | Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler | |
14 | Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Fatih Semerci , Elif Bülüç; Mimari Eskiz, Çizgi Kitapevi Peter Stanyer; Çizim Teknikleri, Alfa Yayınları Greg Albert, Rachel Rubin Wolf; Temel Cizim Teknikleri Barrington Barber; Kolay Çizim Teknikleri, Zodyak Kitap Barrington Barber; Çizimin Sırları -1 Temel Karakalem Teknikleri, PROFİL KİTAP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TASARIMDA ESKİZ | ICMT2110523 | Güz Dönemi | 1+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nilay SAYRAV |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye İç mekan tasarımında eskiz ile problem çözebilme ve kendini ifade edebilme becerisi kazandırmayı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri.,kavramlar, Örneklemler,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde Markör kullanımı,Ara sınav ,Eskizde Markör kullanımı,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri;,Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler,Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarımda eskiz çalışmalarının önemini kavrayabilir. | ||
Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikleri anlar. | ||
Kurşun kalem, Renkli kalemlerle uygulanan teknikleri anlar ve uygulayabilir. | ||
Suluboya, Markör tekniklerini anlar ve uygulayabilir. | ||
Tasarımdaki İki Ana Eskiz yaklaşımını Anlar. | ||
Bilgisayar Ortamında Eskiz uygulamaları ve tekniklerini ayırteder. | ||
El çizimini bilgisayara aktarma, bilgisayarda eskiz çizmeyi anlar, Tasarımda süreç ve sonuç sunuşlarını farkeder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri. | |
2 | kavramlar, Örneklemler | |
3 | Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar | |
4 | Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar | |
5 | Eskizde suluboya teknikleri | |
6 | Eskizde suluboya teknikleri | |
7 | Eskizde Markör kullanımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Eskizde Markör kullanımı | |
10 | Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri | |
11 | Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri | |
12 | Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri; | |
13 | Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler | |
14 | Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Fatih Semerci , Elif Bülüç; Mimari Eskiz, Çizgi Kitapevi Peter Stanyer; Çizim Teknikleri, Alfa Yayınları Greg Albert, Rachel Rubin Wolf; Temel Cizim Teknikleri Barrington Barber; Kolay Çizim Teknikleri, Zodyak Kitap Barrington Barber; Çizimin Sırları -1 Temel Karakalem Teknikleri, PROFİL KİTAP |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |