Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL ANLATIM TEKNİKLERİICMT1110510Güz Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve BÜYÜKÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin çizim ve diğer görsel anlatım teknikleri ile fikirlerini günümüz teknolojik yazılımları ile birlikte bilgisayar ortamında uygulayabilmeleri ve iç mekan tasarımı proje sunumlarında kullanabilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi nedir? Görsel biçimlendirme ve tasarım nedir? Temel kavramlar, derste kullanılacak bilgisayar programlarının (Adobe Photoshop ) tanıtımı ve yararları,Çizgi-ton, çizgi, doku, çizgi-anlam.kurşun kalem, kurumavi kalem, rapido, siyah markör araçlarının Adobe Photoshop programı üzerinde tanımlanması ,Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımının işlenmesi. Fırçalar ve semboller, görünüm paneli, katmanlar ve gruplar, metinler ile çalışmak. Manipülasyon çalışmaları, araçların tanınması.,Açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif vs. değerlerinin renklendirilmesi. Genel değerlendirme.,Konsept nedir? Moodboard nasıl hazırlanır, Kavramlaştırma egzersizleri, yağlı/grafik renkli kalem kullanımı.,Kısmen veya tamamen gerçekçi ve simgesel renklerdirme.,Öğrenilen tüm komut araçların tekrarı, örnek uygulamalar,Ara sınav,İç mekan tasarımında biçimlendirme. karizma kalem, kuru kalem, rapido, renkli markör. Proje sunumlarındaki kullanımı. Bilgisayar ortamındaki karşılıkları.,Püskürtme (Airbrush) ile proje renklendirme. Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımı, ilgili araçların tanınması,Gri markörlerle proje renklendirme.,Tozpastel-karizma ile proje renklendirme.,Aydınger altı renklendirme yolları.,Ödev uygulama konusu,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel sunum tekniklerini iç mekan tasarımı alanında kullanabilme becerisi kazanır
Görsel sunum teknikleriyle kendini ifade edebilir.
Adobe Photoshop Programı üzerinde uygulamalar yapabilir.
İç mekan tasarımı projelerinde bilgisayar destekli sunum yapabilir
Proje sunumlarında Adobe Photoshop Programını kullanabilir.
Grafik tasarımı alanı ile disiplinlerarası ortak çalışabilme becerisi kazanır
İç mimari projelerde plan ve kesitleri renklendirebilir malzemeleri tanımlayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi nedir? Görsel biçimlendirme ve tasarım nedir? Temel kavramlar, derste kullanılacak bilgisayar programlarının (Adobe Photoshop ) tanıtımı ve yararları
2Çizgi-ton, çizgi, doku, çizgi-anlam.kurşun kalem, kurumavi kalem, rapido, siyah markör araçlarının Adobe Photoshop programı üzerinde tanımlanması
3Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımının işlenmesi. Fırçalar ve semboller, görünüm paneli, katmanlar ve gruplar, metinler ile çalışmak. Manipülasyon çalışmaları, araçların tanınması.
4Açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif vs. değerlerinin renklendirilmesi. Genel değerlendirme.
5Konsept nedir? Moodboard nasıl hazırlanır, Kavramlaştırma egzersizleri, yağlı/grafik renkli kalem kullanımı.
6Kısmen veya tamamen gerçekçi ve simgesel renklerdirme.
7Öğrenilen tüm komut araçların tekrarı, örnek uygulamalar
8Ara sınav
9İç mekan tasarımında biçimlendirme. karizma kalem, kuru kalem, rapido, renkli markör. Proje sunumlarındaki kullanımı. Bilgisayar ortamındaki karşılıkları.
10Püskürtme (Airbrush) ile proje renklendirme. Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımı, ilgili araçların tanınması
11Gri markörlerle proje renklendirme.
12Tozpastel-karizma ile proje renklendirme.
13Aydınger altı renklendirme yolları.
14Ödev uygulama konusu
15Final sınavı
Kaynak
1. Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası 2. Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi 3. Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara 4. Güngör, H., 1987, Temel Tasarım ( Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul 5. Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul 6. Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row. 7. Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları. 8. De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi. 9. Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları. 10. Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi. 11. Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, 12. Graves, M.,1951, The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company inc., Newyork

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL ANLATIM TEKNİKLERİICMT1110510Güz Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Merve BÜYÜKÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin çizim ve diğer görsel anlatım teknikleri ile fikirlerini günümüz teknolojik yazılımları ile birlikte bilgisayar ortamında uygulayabilmeleri ve iç mekan tasarımı proje sunumlarında kullanabilmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilgi nedir? Görsel biçimlendirme ve tasarım nedir? Temel kavramlar, derste kullanılacak bilgisayar programlarının (Adobe Photoshop ) tanıtımı ve yararları,Çizgi-ton, çizgi, doku, çizgi-anlam.kurşun kalem, kurumavi kalem, rapido, siyah markör araçlarının Adobe Photoshop programı üzerinde tanımlanması ,Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımının işlenmesi. Fırçalar ve semboller, görünüm paneli, katmanlar ve gruplar, metinler ile çalışmak. Manipülasyon çalışmaları, araçların tanınması.,Açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif vs. değerlerinin renklendirilmesi. Genel değerlendirme.,Konsept nedir? Moodboard nasıl hazırlanır, Kavramlaştırma egzersizleri, yağlı/grafik renkli kalem kullanımı.,Kısmen veya tamamen gerçekçi ve simgesel renklerdirme.,Öğrenilen tüm komut araçların tekrarı, örnek uygulamalar,Ara sınav,İç mekan tasarımında biçimlendirme. karizma kalem, kuru kalem, rapido, renkli markör. Proje sunumlarındaki kullanımı. Bilgisayar ortamındaki karşılıkları.,Püskürtme (Airbrush) ile proje renklendirme. Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımı, ilgili araçların tanınması,Gri markörlerle proje renklendirme.,Tozpastel-karizma ile proje renklendirme.,Aydınger altı renklendirme yolları.,Ödev uygulama konusu,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel sunum tekniklerini iç mekan tasarımı alanında kullanabilme becerisi kazanır
Görsel sunum teknikleriyle kendini ifade edebilir.
Adobe Photoshop Programı üzerinde uygulamalar yapabilir.
İç mekan tasarımı projelerinde bilgisayar destekli sunum yapabilir
Proje sunumlarında Adobe Photoshop Programını kullanabilir.
Grafik tasarımı alanı ile disiplinlerarası ortak çalışabilme becerisi kazanır
İç mimari projelerde plan ve kesitleri renklendirebilir malzemeleri tanımlayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilgi nedir? Görsel biçimlendirme ve tasarım nedir? Temel kavramlar, derste kullanılacak bilgisayar programlarının (Adobe Photoshop ) tanıtımı ve yararları
2Çizgi-ton, çizgi, doku, çizgi-anlam.kurşun kalem, kurumavi kalem, rapido, siyah markör araçlarının Adobe Photoshop programı üzerinde tanımlanması
3Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımının işlenmesi. Fırçalar ve semboller, görünüm paneli, katmanlar ve gruplar, metinler ile çalışmak. Manipülasyon çalışmaları, araçların tanınması.
4Açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif vs. değerlerinin renklendirilmesi. Genel değerlendirme.
5Konsept nedir? Moodboard nasıl hazırlanır, Kavramlaştırma egzersizleri, yağlı/grafik renkli kalem kullanımı.
6Kısmen veya tamamen gerçekçi ve simgesel renklerdirme.
7Öğrenilen tüm komut araçların tekrarı, örnek uygulamalar
8Ara sınav
9İç mekan tasarımında biçimlendirme. karizma kalem, kuru kalem, rapido, renkli markör. Proje sunumlarındaki kullanımı. Bilgisayar ortamındaki karşılıkları.
10Püskürtme (Airbrush) ile proje renklendirme. Adobe Photoshop programının yetkin bir biçimde kullanımı, ilgili araçların tanınması
11Gri markörlerle proje renklendirme.
12Tozpastel-karizma ile proje renklendirme.
13Aydınger altı renklendirme yolları.
14Ödev uygulama konusu
15Final sınavı
Kaynak
1. Gürer, L., 1990, Temel Tasarım , İTÜ matbaası 2. Gürer, L.,1992, Görsel Sanat Eğitimi ve Mekan- Form, İTÜ baskı atölyesi 3. Denel, B., 1981, Temel Tasarim ve Yaraticilik, ODTÜ Mimarlik Fak. Basim işligi, Ankara 4. Güngör, H., 1987, Temel Tasarım ( Basic Design), Afa matbaacılık, İstanbul 5. Bielefeld B, Khouli S. E. ,2011, Tasarım Fikirleri, YEM yayınevi, İstanbul 6. Bono, E., 1973, Lateral Thinking: Creativy Step by step, Harber& Row. 7. Sungur, N.,1997, Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınları. 8. De Bono, E.,2007, Kendine Düşünmeyi Öğret, Remzi Kitabevi. 9. Rouquette, M.L.,2007, Yaratıcılık, Dost yayınları. 10. Jormakka K.,2012, Tasarım Yöntemleri, YEM Yayınevi. 11. Ipsiroglu, N., Ipsiroglu, M., 1970,Sanatta Devrim, Remzi Kitabevi, 12. Graves, M.,1951, The Art of Color and Design, Mc Graw-Hill Book Company inc., Newyork

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
X
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
X
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
X
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
X
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
X
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu