Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM) | AIT1110360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış ,Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları ,Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri,Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları),I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler ,20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi,Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri,ARA SINAV,İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri,Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler ,Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması ,İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler ,Büyük zafer Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler ,Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması ,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte kavrar. | ||
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında bilir. | ||
Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgileri tanır. | ||
Milli değerlerle evrensel değerleri karşılaştırır. | ||
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlar. | ||
Türk modernleşme sürecinin temellerini saptar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış | |
2 | Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları | |
3 | Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri | |
4 | Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları) | |
5 | I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler | |
6 | 20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi | |
7 | Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri | |
10 | Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler | |
11 | Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması | |
12 | İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler | |
13 | Büyük zafer Mudanya Mütarekesi | |
14 | Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler | |
15 | Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010) |
Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM) | AIT1110360 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış ,Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları ,Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri,Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları),I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler ,20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi,Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri,ARA SINAV,İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri,Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler ,Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması ,İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler ,Büyük zafer Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler ,Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması ,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte kavrar. | ||
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında bilir. | ||
Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgileri tanır. | ||
Milli değerlerle evrensel değerleri karşılaştırır. | ||
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlar. | ||
Türk modernleşme sürecinin temellerini saptar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme 19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış | |
2 | Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri Islahat hareketleri ve sonuçları | |
3 | Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri | |
4 | Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları) | |
5 | I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler | |
6 | 20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi | |
7 | Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri | |
10 | Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması Milli Mücadele’nin başlaması Genelgeler ve kongreler | |
11 | Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler Meclis-i Mebusan’ın açılması Misak-ı Milli İstanbul’un işgali TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması | |
12 | İsyanlar ve tedbirler Cepheler Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler | |
13 | Büyük zafer Mudanya Mütarekesi | |
14 | Saltanatın kaldırılması Saltanat kavramı Osmanlı saltanatı Siyasal rejimler | |
15 | Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler Lozan Antlaşması | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynak |
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010) |
Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |