Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI BİLGİSİ I | ICMT1210512 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere yapı sistemlerini ve yapı elemanlarını tanıtmaktadır. Ders, öğrenciye alt ve üst yapı konusunda temel bilgiler verirken, duvar, döşeme, merdiven gibi gibi yapı elemanlarının nitelik ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Yapı Kavramları,Yapısal tasarım prensipleri,Temeller ; Temel zemin ilişkileri , Temel tipleri,Duvarlar ; işlev ve gereksinmeler , Duvar konstrüksiyonlari,Döşemeler ;Fonksiyonel gereksinmeler , Döşeme tipleri,Çatılar; Fonksiyonel gereksinmeler , Çatı tipleri,Merdivenler; Genel kavramlar, Fonksiyonel gereksinmeler, Yapısal gereksinimler,Ara sınav,Merdiven çözümlemesi (Uygulama),Merdiven çözümlemesi (Uygulama),Merdiven çözümlemesi (Uygulama),Merdiven konstrüksiyonlari ve çeşitleri,Asansörler, Yürüyen Merdivenler.,Sömine ve bacalar.,Final haftası; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilir | ||
İç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizer. | ||
Tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme becerisi | ||
İç meakana ait konstrüktif elemanları tanıyabilir. | ||
İç mekan elemanlarını işlev ve konumlarıyla tanımlar. | ||
İç mekana ait elemanları mekan-işlev-malzeme ilişkisi kurarak tasarlayabilir. | ||
Bilgi ve deneyimlerini uygulama projesine aktarabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Yapı Kavramları | |
2 | Yapısal tasarım prensipleri | |
3 | Temeller ; Temel zemin ilişkileri , Temel tipleri | |
4 | Duvarlar ; işlev ve gereksinmeler , Duvar konstrüksiyonlari | |
5 | Döşemeler ;Fonksiyonel gereksinmeler , Döşeme tipleri | |
6 | Çatılar; Fonksiyonel gereksinmeler , Çatı tipleri | |
7 | Merdivenler; Genel kavramlar, Fonksiyonel gereksinmeler, Yapısal gereksinimler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Merdiven çözümlemesi (Uygulama) | |
10 | Merdiven çözümlemesi (Uygulama) | |
11 | Merdiven çözümlemesi (Uygulama) | |
12 | Merdiven konstrüksiyonlari ve çeşitleri | |
13 | Asansörler, Yürüyen Merdivenler. | |
14 | Sömine ve bacalar. | |
15 | Final haftası |
Kaynak |
1.Francis D.K.Ching, Cassandra Adams, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, YEM Yayınevi, 2006 2.Türkçü, Ç., Yapım, Birsen Yayınevi, 2000, İstanbul 3.Yücesoy, L., Temeller Duvarlar Döşemeler, YEM Yayınevi, 2007, İstanbul 4.İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı Literatür Yayıncılık 5.Yapı ve Bina Bilgisi Seti YEM Kitabevi 6.Allen E., Aano J., Iano J., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods 7.Simmons H.L. Olin H.B. (2000), Schmidt J.L, Construction Principles: Materials and Methods, John Wiley and Sons, 199 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAPI BİLGİSİ I | ICMT1210512 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilere yapı sistemlerini ve yapı elemanlarını tanıtmaktadır. Ders, öğrenciye alt ve üst yapı konusunda temel bilgiler verirken, duvar, döşeme, merdiven gibi gibi yapı elemanlarının nitelik ve birbirleriyle ilişkilerini öğrenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel Yapı Kavramları,Yapısal tasarım prensipleri,Temeller ; Temel zemin ilişkileri , Temel tipleri,Duvarlar ; işlev ve gereksinmeler , Duvar konstrüksiyonlari,Döşemeler ;Fonksiyonel gereksinmeler , Döşeme tipleri,Çatılar; Fonksiyonel gereksinmeler , Çatı tipleri,Merdivenler; Genel kavramlar, Fonksiyonel gereksinmeler, Yapısal gereksinimler,Ara sınav,Merdiven çözümlemesi (Uygulama),Merdiven çözümlemesi (Uygulama),Merdiven çözümlemesi (Uygulama),Merdiven konstrüksiyonlari ve çeşitleri,Asansörler, Yürüyen Merdivenler.,Sömine ve bacalar.,Final haftası; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilir | ||
İç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizer. | ||
Tasarım alanındaki teknik bilgileri kullanabilme becerisi | ||
İç meakana ait konstrüktif elemanları tanıyabilir. | ||
İç mekan elemanlarını işlev ve konumlarıyla tanımlar. | ||
İç mekana ait elemanları mekan-işlev-malzeme ilişkisi kurarak tasarlayabilir. | ||
Bilgi ve deneyimlerini uygulama projesine aktarabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Yapı Kavramları | |
2 | Yapısal tasarım prensipleri | |
3 | Temeller ; Temel zemin ilişkileri , Temel tipleri | |
4 | Duvarlar ; işlev ve gereksinmeler , Duvar konstrüksiyonlari | |
5 | Döşemeler ;Fonksiyonel gereksinmeler , Döşeme tipleri | |
6 | Çatılar; Fonksiyonel gereksinmeler , Çatı tipleri | |
7 | Merdivenler; Genel kavramlar, Fonksiyonel gereksinmeler, Yapısal gereksinimler | |
8 | Ara sınav | |
9 | Merdiven çözümlemesi (Uygulama) | |
10 | Merdiven çözümlemesi (Uygulama) | |
11 | Merdiven çözümlemesi (Uygulama) | |
12 | Merdiven konstrüksiyonlari ve çeşitleri | |
13 | Asansörler, Yürüyen Merdivenler. | |
14 | Sömine ve bacalar. | |
15 | Final haftası |
Kaynak |
1.Francis D.K.Ching, Cassandra Adams, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, YEM Yayınevi, 2006 2.Türkçü, Ç., Yapım, Birsen Yayınevi, 2000, İstanbul 3.Yücesoy, L., Temeller Duvarlar Döşemeler, YEM Yayınevi, 2007, İstanbul 4.İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı Literatür Yayıncılık 5.Yapı ve Bina Bilgisi Seti YEM Kitabevi 6.Allen E., Aano J., Iano J., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods 7.Simmons H.L. Olin H.B. (2000), Schmidt J.L, Construction Principles: Materials and Methods, John Wiley and Sons, 199 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |