Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1110361 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur. | ||
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer. | ||
Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are) | |
2 | Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler. | |
3 | Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler | |
4 | Zamirler, ne kadar, kaç yaşında… | |
5 | Şimdiki zaman | |
6 | Gelecek zamanlar: olacak/olacak | |
7 | olmalı/zorunlu | |
8 | Ara sınav | |
9 | Büyük harfler, nokta | |
10 | Basit geçmiş zaman | |
11 | olabilir/mayıs | |
12 | izin/istek | |
13 | Eskiden | |
14 | Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi) | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
SURE Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1110361 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur. | ||
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer. | ||
Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are) | |
2 | Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler. | |
3 | Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler | |
4 | Zamirler, ne kadar, kaç yaşında… | |
5 | Şimdiki zaman | |
6 | Gelecek zamanlar: olacak/olacak | |
7 | olmalı/zorunlu | |
8 | Ara sınav | |
9 | Büyük harfler, nokta | |
10 | Basit geçmiş zaman | |
11 | olabilir/mayıs | |
12 | izin/istek | |
13 | Eskiden | |
14 | Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi) | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
SURE Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | ||||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | ||||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | ||||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |