Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI II | ICMT1210511 | Bahar Dönemi | 2+6 | 8 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, geçmişten günümüze iç mekan stilleri, insan-ergonomi ve iç mekan ilişkisi, yaşam ve çalışma mekanlarında tasarım kriterleri ile ilgili teorik bilgiler alırken eş zamanlı olarak basit planlı iç mekan tasarım çizimleri yaparak temel iç mekan tasarımı bilgilerini desteklemeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması.,Mimari mekan, iç mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi, rölöve teknikleri ve işaretler. Seçilen iç mimari mekana ait potansiyellerin, katakteristik özelliklerin, çevre verilerinin tanımlanması. Araştırma dosyasının hazırlanması, ,İç mekan analizleri, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri, tasarım kriterlerinin incelenmesi, hazırlanan kişisel kullanıcı profili ve senaryoların tartışılması, seçilen konut bağımsız bölümüne ait kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi ve ihtiyaç programının oluşturulması. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonksiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Ara sınav,Islak hacimleri tasarlama kriterleri. Kullanıcı gereksinmeleri kavramı mutfak birimi tasarımının önemi. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Mutfaklarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. mutfaklarda yer alan ekipmanlar. Ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Mutfaklarda önemli antropometrik boyutlar. Mutfak tasarımında tesisata ilişkin detaylar. Mutfak tasarımı uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Kullanıcı gereksinimleri kavramı banyo-wc tasarımının önemi. Banyolarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. banyolarda yer alan ekipmanlar. ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Banyolarda önemli antropometrik boyutlar. Banyo tasarımında yeni yaklaşımlar ve malzeme. Banyo tasarım uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, final Jürisi. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kullanıcı gereksinmelerini tasarım verilerine katar. | ||
Kullanıcı ile mekan kurgusu arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | ||
Var Olan mekanın analizini yapabilecek, kendi özgün ele almasıyla mekanı tasarlayabilir. | ||
Konut mekanına ait verileri iç mekan kurgusunda ve tasarımında kullanır. | ||
Tasarladığı mekanı iki boyutlu olarak sunabilir. | ||
Tasarladığı mekanı iki ve üç boyutlu iç mimari proje tekniğine uygun olarak çizebilir. | ||
Tasarladığı mekanın maketini donatıları ile birlikte yapar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. | |
2 | Mimari mekan, iç mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi, rölöve teknikleri ve işaretler. Seçilen iç mimari mekana ait potansiyellerin, katakteristik özelliklerin, çevre verilerinin tanımlanması. Araştırma dosyasının hazırlanması, | |
3 | İç mekan analizleri, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri, tasarım kriterlerinin incelenmesi, hazırlanan kişisel kullanıcı profili ve senaryoların tartışılması, seçilen konut bağımsız bölümüne ait kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi ve ihtiyaç programının oluşturulması. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. | |
4 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonksiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. | |
5 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. | |
6 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. | |
7 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Islak hacimleri tasarlama kriterleri. Kullanıcı gereksinmeleri kavramı mutfak birimi tasarımının önemi. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
10 | Mutfaklarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. mutfaklarda yer alan ekipmanlar. Ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
11 | Mutfaklarda önemli antropometrik boyutlar. Mutfak tasarımında tesisata ilişkin detaylar. Mutfak tasarımı uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
12 | Kullanıcı gereksinimleri kavramı banyo-wc tasarımının önemi. Banyolarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. banyolarda yer alan ekipmanlar. ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Banyolarda önemli antropometrik boyutlar. Banyo tasarımında yeni yaklaşımlar ve malzeme. Banyo tasarım uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
13 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması | |
14 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, final Jürisi. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
1.Projeler Yapılar Seti, Yem yayınevi. 2. Açıcı, F. İç Mekanda Sınır Öğeleri, Akademi Kitapevi 3. Ariel, Y. Hotels:Between The Lines, Desıgn Medıa Publıshıng. Schulz, A. Shop! / Best Of Store Design / Braun 4. Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002. 5. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw-Hill, 2001. 6.Interior Space: Permanent and Temporary Exhibition, Seoul Korea: Archiworld, 2007 7. Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards / J. Panero & M. Zelnik. 8. Stone, S. İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı, Literatür Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İÇ MEKAN TASARIMI II | ICMT1210511 | Bahar Dönemi | 2+6 | 8 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, geçmişten günümüze iç mekan stilleri, insan-ergonomi ve iç mekan ilişkisi, yaşam ve çalışma mekanlarında tasarım kriterleri ile ilgili teorik bilgiler alırken eş zamanlı olarak basit planlı iç mekan tasarım çizimleri yaparak temel iç mekan tasarımı bilgilerini desteklemeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması.,Mimari mekan, iç mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi, rölöve teknikleri ve işaretler. Seçilen iç mimari mekana ait potansiyellerin, katakteristik özelliklerin, çevre verilerinin tanımlanması. Araştırma dosyasının hazırlanması, ,İç mekan analizleri, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri, tasarım kriterlerinin incelenmesi, hazırlanan kişisel kullanıcı profili ve senaryoların tartışılması, seçilen konut bağımsız bölümüne ait kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi ve ihtiyaç programının oluşturulması. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonksiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi.,Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Ara sınav,Islak hacimleri tasarlama kriterleri. Kullanıcı gereksinmeleri kavramı mutfak birimi tasarımının önemi. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Mutfaklarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. mutfaklarda yer alan ekipmanlar. Ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Mutfaklarda önemli antropometrik boyutlar. Mutfak tasarımında tesisata ilişkin detaylar. Mutfak tasarımı uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Kullanıcı gereksinimleri kavramı banyo-wc tasarımının önemi. Banyolarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. banyolarda yer alan ekipmanlar. ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Banyolarda önemli antropometrik boyutlar. Banyo tasarımında yeni yaklaşımlar ve malzeme. Banyo tasarım uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler.,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, final Jürisi. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kullanıcı gereksinmelerini tasarım verilerine katar. | ||
Kullanıcı ile mekan kurgusu arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. | ||
Var Olan mekanın analizini yapabilecek, kendi özgün ele almasıyla mekanı tasarlayabilir. | ||
Konut mekanına ait verileri iç mekan kurgusunda ve tasarımında kullanır. | ||
Tasarladığı mekanı iki boyutlu olarak sunabilir. | ||
Tasarladığı mekanı iki ve üç boyutlu iç mimari proje tekniğine uygun olarak çizebilir. | ||
Tasarladığı mekanın maketini donatıları ile birlikte yapar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. | |
2 | Mimari mekan, iç mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi, rölöve teknikleri ve işaretler. Seçilen iç mimari mekana ait potansiyellerin, katakteristik özelliklerin, çevre verilerinin tanımlanması. Araştırma dosyasının hazırlanması, | |
3 | İç mekan analizleri, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri, tasarım kriterlerinin incelenmesi, hazırlanan kişisel kullanıcı profili ve senaryoların tartışılması, seçilen konut bağımsız bölümüne ait kullanıcı gereksinmelerinin belirlenmesi ve ihtiyaç programının oluşturulması. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. | |
4 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonksiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. | |
5 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. | |
6 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Proje örnekleri, araştırma dosyası ve fonsiyon şemalarının hazırlanması. Konut iç mekan tasarımı konusu ile ilgili araştırmaların sürdürülmesi. | |
7 | Konut bölümleri ve işlevlerinin incelenmesi, iç mimari tasarım süreci analiz-sentez-değerlendirme yöntemlerinin incelenmesi . Konut mekan tasarım uygulamaları. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Islak hacimleri tasarlama kriterleri. Kullanıcı gereksinmeleri kavramı mutfak birimi tasarımının önemi. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
10 | Mutfaklarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. mutfaklarda yer alan ekipmanlar. Ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
11 | Mutfaklarda önemli antropometrik boyutlar. Mutfak tasarımında tesisata ilişkin detaylar. Mutfak tasarımı uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
12 | Kullanıcı gereksinimleri kavramı banyo-wc tasarımının önemi. Banyolarda gerçekleşen eylemler, eylem sırası. banyolarda yer alan ekipmanlar. ekipman-eylem, ekipman-kullanıcı ilişkileri. Banyolarda önemli antropometrik boyutlar. Banyo tasarımında yeni yaklaşımlar ve malzeme. Banyo tasarım uygulama çalışması. Ölçekli çizim ve maketlerin hazırlanması, proje üzerine değerlendirmeler. | |
13 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması | |
14 | Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, final Jürisi. Değerlendirme jürisi için çizim ve maketlere ait sunumların hazırlanması | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
1.Projeler Yapılar Seti, Yem yayınevi. 2. Açıcı, F. İç Mekanda Sınır Öğeleri, Akademi Kitapevi 3. Ariel, Y. Hotels:Between The Lines, Desıgn Medıa Publıshıng. Schulz, A. Shop! / Best Of Store Design / Braun 4. Interior Spaces: Space, Light, Material / ed. C. Schittich, Munchen: Edition detail, 2002. 5. Time-Saver Standards for Interior Design and Space Planning /ed. J. De Chiara, J. Panero, M. Zelnik, New York: Mc Graw-Hill, 2001. 6.Interior Space: Permanent and Temporary Exhibition, Seoul Korea: Archiworld, 2007 7. Human Dimension & Interior Space: A Source Book of Design Reference Standards / J. Panero & M. Zelnik. 8. Stone, S. İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı, Literatür Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |