Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ II | ICMT1210108 | Bahar Dönemi | 1+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi, 3ds max programının temel seviyede kullanımıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, yöntemi,3DSMAX programı ve arayüzünün tanıtımı, kullanım alanları, 3B (Üç Boyutlu) modelleme tekniklerinin tarihi gelişimi ve mevcut durumu, arayüz kullanımı, üst-sağ-sol-perspektif ekranı geçişleri klavye kısayolları, menü ve araç çubuğu tanıtılması. Dosya kaydetme, yeni dosya açma uygulaması.,3B modelleme yöntemleri ve temel özellikler. Temel hazır araçlar. Metrik sistemde çalışma. Obje seçimi ve görüntüleme özellikleri, obje seçimi, objeyi kilitlemek, seçimi tersine çevirmek, seçili objeyi bırakma, isme ve renge göre obje seçimi, seçim filtreleri oluşturmak. Standart Primitives araçlarının kullanımı, box, sphere, cylinder, torus, teaport, cone, geosphere, pyramid, plane araçlarının kullanımı, en, boy, yükseklik, çap değiştirebilme.,Modify List; Bend, taper, lattice, twist, noice, wave, strech, symmetry, slice, cap holes, skew, melt, FFD (2x2x2 3x3x3 4x4x4) 2 boyutlu nesneler 2 Boyutlu line, circle, arc, ellipse, rectangle, gibi araçların kullanımı. En, boy, çap gibi değişkenlere değer verme, form üretme ve extrude ile hacim kazandırma. Sanal ortamda basit iç mekan öğeleri oluşturma. Ölçüleri verilen kitaplık, masa sandalyeyi 3 boyutlu olarak çizme.,3B koordinat sistemleri, kullanıcı koordinat sistemleri tanımlama ve kullanımı, Basit nesnelerin kullanımı, prizmaların boyutlarını değiştirerek kütle oluşumları. Standart ve Extended nesnelerin tanıtımı Segment sayısı kavramının anlatımı Bileşik nesnelerin tanıtımı, Extrude komutu ve Extrude komutu ile 2 boyutlu nesnelere 3 boyut kazandırma. Kopylama, mirror, array kullanımı ve özellikleri.,Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen kapı, pencere, çalışma masası, çekmece, raf gibi basit donatı elemanlarının 3 boyutlu olarak çizimi.,Line komutu ve alt nesne modları Vertex, segment ve Spline tanımları, Lathe komutu. Compound Objeler. Katı modelden yırtık -yarık açma. Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen Tv ünitesi çizimi, bir önceki derste çizilen nesnelerle birleşimi,Öğrenilen tüm komut, değişken ve araçların tekrarı. Bir örnek uygulama olarak ölçüleri verilen iç mekan donatı elamanının sınıfta çizimi,Ara sınav,Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; vertex, edge, tanımları. Özellikleri. Sınıf içi uygulama olarak duvar ünitesi çizimi.,Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; border, element, polygon tanımları. Özellikleri sınıf içi uygulama olarak verilen sehpa çizimini 3 boyutlu olarak modellenmesi, Mies Van Der Rohe - Farnsworth House 3 boyutlu modellenmesi ,Edit poly modellemesi tekrar, Mies Van Der Rohe - Farnsworth house 3 boyutlu modellenmesi ,Edit poly modelleme teknikleri, hızlı ve basit kısayollar. Her öğrencinin evinde rölövesini aldığı mutfağın 3 boyutlu olarak max sahnesinde modellemesi ,Malzeme oluşturma, farklı malzemelerin özellikleri, ahşap, mermer, cam, metal, gibi malzemelerin ayarları. Rölövesi alınan mutfağa malzeme atama. Basit konut mutfağı tasarımı ve iç mekanda kullanılan malzemelerinin 3ds max sahnesine aktarılması.,Art Render sahne kurulumu, ışık ayarları, güneş ayarları, render ayarları, kaydetme ve Photoshop programında basit post production. Modellenen ve malzemeleri atanan sahnenin basit render alınması.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3D Studio Max programına genel anlamda hakim olacaktır. Sanal evrende 3 boyutlu çalışma kabiliyeti kazanacaktır. | ||
Bilgisayar destekli tasarım kavramı üzerine fikir sahibi olacaktır. Bilgisayar destekli tasarımın sadece görselleştirmeden ibaret olmadığını bir tasarım aracı olduğunu bilir.Tasarımda bilgisayar desteğinin hız ve verimlilik kazandıracağını bilir. | ||
Bilgisayarın sanal ve sonsuz evreni ile fiziksel dünya arasındaki ölçek farklılıklarını bilir.Sanal evrende yarattığı nesneleri geriye dönük olarak tekrar şekillendirebilir. | ||
3D Studio Max programının katı modelleme mantığını bilir. | ||
3D Studio Max programıyla diğer programlar arasında dosya transferi gerçekleştirebilir. | ||
Fiziksel olarak üretilebilir modeller tasarlayabilir. | ||
3D Studio Max programında malzeme ataması yapabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği, yöntemi,3DSMAX programı ve arayüzünün tanıtımı, kullanım alanları, 3B (Üç Boyutlu) modelleme tekniklerinin tarihi gelişimi ve mevcut durumu, arayüz kullanımı, üst-sağ-sol-perspektif ekranı geçişleri klavye kısayolları, menü ve araç çubuğu tanıtılması. Dosya kaydetme, yeni dosya açma uygulaması. | |
2 | 3B modelleme yöntemleri ve temel özellikler. Temel hazır araçlar. Metrik sistemde çalışma. Obje seçimi ve görüntüleme özellikleri, obje seçimi, objeyi kilitlemek, seçimi tersine çevirmek, seçili objeyi bırakma, isme ve renge göre obje seçimi, seçim filtreleri oluşturmak. Standart Primitives araçlarının kullanımı, box, sphere, cylinder, torus, teaport, cone, geosphere, pyramid, plane araçlarının kullanımı, en, boy, yükseklik, çap değiştirebilme. | |
3 | Modify List; Bend, taper, lattice, twist, noice, wave, strech, symmetry, slice, cap holes, skew, melt, FFD (2x2x2 3x3x3 4x4x4) 2 boyutlu nesneler 2 Boyutlu line, circle, arc, ellipse, rectangle, gibi araçların kullanımı. En, boy, çap gibi değişkenlere değer verme, form üretme ve extrude ile hacim kazandırma. Sanal ortamda basit iç mekan öğeleri oluşturma. Ölçüleri verilen kitaplık, masa sandalyeyi 3 boyutlu olarak çizme. | |
4 | 3B koordinat sistemleri, kullanıcı koordinat sistemleri tanımlama ve kullanımı, Basit nesnelerin kullanımı, prizmaların boyutlarını değiştirerek kütle oluşumları. Standart ve Extended nesnelerin tanıtımı Segment sayısı kavramının anlatımı Bileşik nesnelerin tanıtımı, Extrude komutu ve Extrude komutu ile 2 boyutlu nesnelere 3 boyut kazandırma. Kopylama, mirror, array kullanımı ve özellikleri. | |
5 | Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen kapı, pencere, çalışma masası, çekmece, raf gibi basit donatı elemanlarının 3 boyutlu olarak çizimi. | |
6 | Line komutu ve alt nesne modları Vertex, segment ve Spline tanımları, Lathe komutu. Compound Objeler. Katı modelden yırtık -yarık açma. Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen Tv ünitesi çizimi, bir önceki derste çizilen nesnelerle birleşimi | |
7 | Öğrenilen tüm komut, değişken ve araçların tekrarı. Bir örnek uygulama olarak ölçüleri verilen iç mekan donatı elamanının sınıfta çizimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; vertex, edge, tanımları. Özellikleri. Sınıf içi uygulama olarak duvar ünitesi çizimi. | |
10 | Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; border, element, polygon tanımları. Özellikleri sınıf içi uygulama olarak verilen sehpa çizimini 3 boyutlu olarak modellenmesi, Mies Van Der Rohe - Farnsworth House 3 boyutlu modellenmesi | |
11 | Edit poly modellemesi tekrar, Mies Van Der Rohe - Farnsworth house 3 boyutlu modellenmesi | |
12 | Edit poly modelleme teknikleri, hızlı ve basit kısayollar. Her öğrencinin evinde rölövesini aldığı mutfağın 3 boyutlu olarak max sahnesinde modellemesi | |
13 | Malzeme oluşturma, farklı malzemelerin özellikleri, ahşap, mermer, cam, metal, gibi malzemelerin ayarları. Rölövesi alınan mutfağa malzeme atama. Basit konut mutfağı tasarımı ve iç mekanda kullanılan malzemelerinin 3ds max sahnesine aktarılması. | |
14 | Art Render sahne kurulumu, ışık ayarları, güneş ayarları, render ayarları, kaydetme ve Photoshop programında basit post production. Modellenen ve malzemeleri atanan sahnenin basit render alınması. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
1. KANBUR, N, 2012, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme 2. TURHAN, B Y, 2012, 3D Studio Max Modelleme ve 3D Studio 3. YARWOOD, A., 2007, Introduction to AutoCAD 2008 electronic resource: 2D and 3D design, Amsterdam; Boston; London: Newness. 4. Bayraktar, Caner. (2014) 3D Studio Max 2017, Kodlab 5. Düzgören, Hakan S. (2016) 3DS Max Eğitim Seti Abaküs Kitap 7. Yakın Kampüs, 3ds Max Eğitim Videoları 8. Gürbüz, K. (2017) 3D Studio Max Arayüzüyle V-Ray 3.0 -Eğitim Abaküs Yayınevi 3ds Max ile Modelleme’nin Temel Prensipleri Eğitim Seti, The Akademi |
Gün, Gökçe: Yakınkampüs 3ds max eğitim videoları: https://www.youtube.com/watch?v=p0Pjc_20PZU&list=PL4AC9C7E9F2F3CAC4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ II | ICMT1210108 | Bahar Dönemi | 1+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Tasarım, projelendirme ve yapım yönetimi konularının sayısal ortamda gerçekleştirilebilmesi için gereken teorik bilginin verilmesi, 3ds max programının temel seviyede kullanımıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriği, yöntemi,3DSMAX programı ve arayüzünün tanıtımı, kullanım alanları, 3B (Üç Boyutlu) modelleme tekniklerinin tarihi gelişimi ve mevcut durumu, arayüz kullanımı, üst-sağ-sol-perspektif ekranı geçişleri klavye kısayolları, menü ve araç çubuğu tanıtılması. Dosya kaydetme, yeni dosya açma uygulaması.,3B modelleme yöntemleri ve temel özellikler. Temel hazır araçlar. Metrik sistemde çalışma. Obje seçimi ve görüntüleme özellikleri, obje seçimi, objeyi kilitlemek, seçimi tersine çevirmek, seçili objeyi bırakma, isme ve renge göre obje seçimi, seçim filtreleri oluşturmak. Standart Primitives araçlarının kullanımı, box, sphere, cylinder, torus, teaport, cone, geosphere, pyramid, plane araçlarının kullanımı, en, boy, yükseklik, çap değiştirebilme.,Modify List; Bend, taper, lattice, twist, noice, wave, strech, symmetry, slice, cap holes, skew, melt, FFD (2x2x2 3x3x3 4x4x4) 2 boyutlu nesneler 2 Boyutlu line, circle, arc, ellipse, rectangle, gibi araçların kullanımı. En, boy, çap gibi değişkenlere değer verme, form üretme ve extrude ile hacim kazandırma. Sanal ortamda basit iç mekan öğeleri oluşturma. Ölçüleri verilen kitaplık, masa sandalyeyi 3 boyutlu olarak çizme.,3B koordinat sistemleri, kullanıcı koordinat sistemleri tanımlama ve kullanımı, Basit nesnelerin kullanımı, prizmaların boyutlarını değiştirerek kütle oluşumları. Standart ve Extended nesnelerin tanıtımı Segment sayısı kavramının anlatımı Bileşik nesnelerin tanıtımı, Extrude komutu ve Extrude komutu ile 2 boyutlu nesnelere 3 boyut kazandırma. Kopylama, mirror, array kullanımı ve özellikleri.,Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen kapı, pencere, çalışma masası, çekmece, raf gibi basit donatı elemanlarının 3 boyutlu olarak çizimi.,Line komutu ve alt nesne modları Vertex, segment ve Spline tanımları, Lathe komutu. Compound Objeler. Katı modelden yırtık -yarık açma. Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen Tv ünitesi çizimi, bir önceki derste çizilen nesnelerle birleşimi,Öğrenilen tüm komut, değişken ve araçların tekrarı. Bir örnek uygulama olarak ölçüleri verilen iç mekan donatı elamanının sınıfta çizimi,Ara sınav,Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; vertex, edge, tanımları. Özellikleri. Sınıf içi uygulama olarak duvar ünitesi çizimi.,Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; border, element, polygon tanımları. Özellikleri sınıf içi uygulama olarak verilen sehpa çizimini 3 boyutlu olarak modellenmesi, Mies Van Der Rohe - Farnsworth House 3 boyutlu modellenmesi ,Edit poly modellemesi tekrar, Mies Van Der Rohe - Farnsworth house 3 boyutlu modellenmesi ,Edit poly modelleme teknikleri, hızlı ve basit kısayollar. Her öğrencinin evinde rölövesini aldığı mutfağın 3 boyutlu olarak max sahnesinde modellemesi ,Malzeme oluşturma, farklı malzemelerin özellikleri, ahşap, mermer, cam, metal, gibi malzemelerin ayarları. Rölövesi alınan mutfağa malzeme atama. Basit konut mutfağı tasarımı ve iç mekanda kullanılan malzemelerinin 3ds max sahnesine aktarılması.,Art Render sahne kurulumu, ışık ayarları, güneş ayarları, render ayarları, kaydetme ve Photoshop programında basit post production. Modellenen ve malzemeleri atanan sahnenin basit render alınması.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3D Studio Max programına genel anlamda hakim olacaktır. Sanal evrende 3 boyutlu çalışma kabiliyeti kazanacaktır. | ||
Bilgisayar destekli tasarım kavramı üzerine fikir sahibi olacaktır. Bilgisayar destekli tasarımın sadece görselleştirmeden ibaret olmadığını bir tasarım aracı olduğunu bilir.Tasarımda bilgisayar desteğinin hız ve verimlilik kazandıracağını bilir. | ||
Bilgisayarın sanal ve sonsuz evreni ile fiziksel dünya arasındaki ölçek farklılıklarını bilir.Sanal evrende yarattığı nesneleri geriye dönük olarak tekrar şekillendirebilir. | ||
3D Studio Max programının katı modelleme mantığını bilir. | ||
3D Studio Max programıyla diğer programlar arasında dosya transferi gerçekleştirebilir. | ||
Fiziksel olarak üretilebilir modeller tasarlayabilir. | ||
3D Studio Max programında malzeme ataması yapabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin içeriği, yöntemi,3DSMAX programı ve arayüzünün tanıtımı, kullanım alanları, 3B (Üç Boyutlu) modelleme tekniklerinin tarihi gelişimi ve mevcut durumu, arayüz kullanımı, üst-sağ-sol-perspektif ekranı geçişleri klavye kısayolları, menü ve araç çubuğu tanıtılması. Dosya kaydetme, yeni dosya açma uygulaması. | |
2 | 3B modelleme yöntemleri ve temel özellikler. Temel hazır araçlar. Metrik sistemde çalışma. Obje seçimi ve görüntüleme özellikleri, obje seçimi, objeyi kilitlemek, seçimi tersine çevirmek, seçili objeyi bırakma, isme ve renge göre obje seçimi, seçim filtreleri oluşturmak. Standart Primitives araçlarının kullanımı, box, sphere, cylinder, torus, teaport, cone, geosphere, pyramid, plane araçlarının kullanımı, en, boy, yükseklik, çap değiştirebilme. | |
3 | Modify List; Bend, taper, lattice, twist, noice, wave, strech, symmetry, slice, cap holes, skew, melt, FFD (2x2x2 3x3x3 4x4x4) 2 boyutlu nesneler 2 Boyutlu line, circle, arc, ellipse, rectangle, gibi araçların kullanımı. En, boy, çap gibi değişkenlere değer verme, form üretme ve extrude ile hacim kazandırma. Sanal ortamda basit iç mekan öğeleri oluşturma. Ölçüleri verilen kitaplık, masa sandalyeyi 3 boyutlu olarak çizme. | |
4 | 3B koordinat sistemleri, kullanıcı koordinat sistemleri tanımlama ve kullanımı, Basit nesnelerin kullanımı, prizmaların boyutlarını değiştirerek kütle oluşumları. Standart ve Extended nesnelerin tanıtımı Segment sayısı kavramının anlatımı Bileşik nesnelerin tanıtımı, Extrude komutu ve Extrude komutu ile 2 boyutlu nesnelere 3 boyut kazandırma. Kopylama, mirror, array kullanımı ve özellikleri. | |
5 | Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen kapı, pencere, çalışma masası, çekmece, raf gibi basit donatı elemanlarının 3 boyutlu olarak çizimi. | |
6 | Line komutu ve alt nesne modları Vertex, segment ve Spline tanımları, Lathe komutu. Compound Objeler. Katı modelden yırtık -yarık açma. Öğrenilen komutlarla birlikte sınıf içi örnek uygulama olarak ölçüleri verilen Tv ünitesi çizimi, bir önceki derste çizilen nesnelerle birleşimi | |
7 | Öğrenilen tüm komut, değişken ve araçların tekrarı. Bir örnek uygulama olarak ölçüleri verilen iç mekan donatı elamanının sınıfta çizimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; vertex, edge, tanımları. Özellikleri. Sınıf içi uygulama olarak duvar ünitesi çizimi. | |
10 | Poly Modelleme. Edit Poly alt nesne modları; border, element, polygon tanımları. Özellikleri sınıf içi uygulama olarak verilen sehpa çizimini 3 boyutlu olarak modellenmesi, Mies Van Der Rohe - Farnsworth House 3 boyutlu modellenmesi | |
11 | Edit poly modellemesi tekrar, Mies Van Der Rohe - Farnsworth house 3 boyutlu modellenmesi | |
12 | Edit poly modelleme teknikleri, hızlı ve basit kısayollar. Her öğrencinin evinde rölövesini aldığı mutfağın 3 boyutlu olarak max sahnesinde modellemesi | |
13 | Malzeme oluşturma, farklı malzemelerin özellikleri, ahşap, mermer, cam, metal, gibi malzemelerin ayarları. Rölövesi alınan mutfağa malzeme atama. Basit konut mutfağı tasarımı ve iç mekanda kullanılan malzemelerinin 3ds max sahnesine aktarılması. | |
14 | Art Render sahne kurulumu, ışık ayarları, güneş ayarları, render ayarları, kaydetme ve Photoshop programında basit post production. Modellenen ve malzemeleri atanan sahnenin basit render alınması. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
1. KANBUR, N, 2012, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme 2. TURHAN, B Y, 2012, 3D Studio Max Modelleme ve 3D Studio 3. YARWOOD, A., 2007, Introduction to AutoCAD 2008 electronic resource: 2D and 3D design, Amsterdam; Boston; London: Newness. 4. Bayraktar, Caner. (2014) 3D Studio Max 2017, Kodlab 5. Düzgören, Hakan S. (2016) 3DS Max Eğitim Seti Abaküs Kitap 7. Yakın Kampüs, 3ds Max Eğitim Videoları 8. Gürbüz, K. (2017) 3D Studio Max Arayüzüyle V-Ray 3.0 -Eğitim Abaküs Yayınevi 3ds Max ile Modelleme’nin Temel Prensipleri Eğitim Seti, The Akademi |
Gün, Gökçe: Yakınkampüs 3ds max eğitim videoları: https://www.youtube.com/watch?v=p0Pjc_20PZU&list=PL4AC9C7E9F2F3CAC4 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |