Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL PERSPEKTİF | ICMT1210513 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı İç mekan tasarımı öğrencilerine eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm çizim tekniklerini öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin anlatılması, dersin tanıtımı. Perspektif ve mesleki yaklaşım hakkında genel bilgilendirme,Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması İzometrik perspektif tanımı,Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması,İki boyutlu bir imaj üzerinde geometrik ilişkileri görmek için bir çizim yapılması,Kesit plan düşüncesinin kavratılması ve geometri bilgisini pekiştirmek için doğadaki bir ürünün incelenmesi,İncelenen doğaya ait nesnenin kesit ve planlarının çizilmesi,İncelenen doğaya ait nesnenin maketinin yapılması,Ara sınav,2 boyutun 3 boyuta dönüşebileceği bir maket çalışması üzerinden 2 ve 3 boyut ilişkisinin güçlendirilmesi,3 boyutlu geometrik bir örüntü yapılması ve onun çizimle ifade edilmesi,Perspektif çizimi anlamak için araçların yapılması, çizilecek objelerin hazırlanması,Perspektif çiziminin yapılması, Perspektifte gölge,Çift kaçışlı perpektifin yapılan araçlar vasıtasıyla gerçekleştirilmesi, ,Final.+dönem çalışmaları portfolyo sunumu,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan perspektif çizim yöntemlerinin ilkelerini bilir. | ||
Perspektif yöntemlerini tanımlayan değişkenlerin özelliklerini bilir, farklı durumlara adapte eder. | ||
Perspektif çizim yöntemlerinin ilke ve terimlerini kullanır. | ||
Tasarlama sürecinde yaptığı eskiz çalışmalarını perspektif çizim yöntemleriyle görselleştirir. | ||
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir. | ||
İç Mekanda Kavalyer perspektif çizebilir. | ||
İç Mekanda İzometrik perspektif çizebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin anlatılması, dersin tanıtımı. Perspektif ve mesleki yaklaşım hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması İzometrik perspektif tanımı | |
3 | Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması | |
4 | İki boyutlu bir imaj üzerinde geometrik ilişkileri görmek için bir çizim yapılması | |
5 | Kesit plan düşüncesinin kavratılması ve geometri bilgisini pekiştirmek için doğadaki bir ürünün incelenmesi | |
6 | İncelenen doğaya ait nesnenin kesit ve planlarının çizilmesi | |
7 | İncelenen doğaya ait nesnenin maketinin yapılması | |
8 | Ara sınav | |
9 | 2 boyutun 3 boyuta dönüşebileceği bir maket çalışması üzerinden 2 ve 3 boyut ilişkisinin güçlendirilmesi | |
10 | 3 boyutlu geometrik bir örüntü yapılması ve onun çizimle ifade edilmesi | |
11 | Perspektif çizimi anlamak için araçların yapılması, çizilecek objelerin hazırlanması | |
12 | Perspektif çiziminin yapılması, Perspektifte gölge | |
13 | Çift kaçışlı perpektifin yapılan araçlar vasıtasıyla gerçekleştirilmesi, | |
14 | Final.+dönem çalışmaları portfolyo sunumu | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Giovanni Civardi, Çizim Sanatı 8- Perspektifi Anlamak, Beta Yatınevi Esen Onat, Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi Tahsin Canbulat , İç Mimarlıkta Teknik Resim Ro Spankie, İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu Kızıl F, Şahinler O, Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayınevi Architectural Visions/Cont. Sketches / Braun D. Derne Architectural Drawing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL PERSPEKTİF | ICMT1210513 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı İç mekan tasarımı öğrencilerine eğitimleri süresince ve mezuniyet sonrası mesleki çalışmalarında yapacakları tasarımları üç boyutlu olarak anlatma yeteneğini sağlamayı amaçlar. İzdüşüm düzlemlerinde kavalyer, aksonometrik perspektif, konik izdüşüm çizim tekniklerini öğretmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders içeriğinin anlatılması, dersin tanıtımı. Perspektif ve mesleki yaklaşım hakkında genel bilgilendirme,Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması İzometrik perspektif tanımı,Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması,İki boyutlu bir imaj üzerinde geometrik ilişkileri görmek için bir çizim yapılması,Kesit plan düşüncesinin kavratılması ve geometri bilgisini pekiştirmek için doğadaki bir ürünün incelenmesi,İncelenen doğaya ait nesnenin kesit ve planlarının çizilmesi,İncelenen doğaya ait nesnenin maketinin yapılması,Ara sınav,2 boyutun 3 boyuta dönüşebileceği bir maket çalışması üzerinden 2 ve 3 boyut ilişkisinin güçlendirilmesi,3 boyutlu geometrik bir örüntü yapılması ve onun çizimle ifade edilmesi,Perspektif çizimi anlamak için araçların yapılması, çizilecek objelerin hazırlanması,Perspektif çiziminin yapılması, Perspektifte gölge,Çift kaçışlı perpektifin yapılan araçlar vasıtasıyla gerçekleştirilmesi, ,Final.+dönem çalışmaları portfolyo sunumu,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Üç boyutlu görsel iletişim dilini oluşturan perspektif çizim yöntemlerinin ilkelerini bilir. | ||
Perspektif yöntemlerini tanımlayan değişkenlerin özelliklerini bilir, farklı durumlara adapte eder. | ||
Perspektif çizim yöntemlerinin ilke ve terimlerini kullanır. | ||
Tasarlama sürecinde yaptığı eskiz çalışmalarını perspektif çizim yöntemleriyle görselleştirir. | ||
Perspektif ilkelerini temel tasarım, matematik ve geometri ilkeleriyle ilişkilendirir. | ||
İç Mekanda Kavalyer perspektif çizebilir. | ||
İç Mekanda İzometrik perspektif çizebilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin anlatılması, dersin tanıtımı. Perspektif ve mesleki yaklaşım hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması İzometrik perspektif tanımı | |
3 | Basit geometrik çizimlerin sistematiğinin anlatılması ve uygulaması | |
4 | İki boyutlu bir imaj üzerinde geometrik ilişkileri görmek için bir çizim yapılması | |
5 | Kesit plan düşüncesinin kavratılması ve geometri bilgisini pekiştirmek için doğadaki bir ürünün incelenmesi | |
6 | İncelenen doğaya ait nesnenin kesit ve planlarının çizilmesi | |
7 | İncelenen doğaya ait nesnenin maketinin yapılması | |
8 | Ara sınav | |
9 | 2 boyutun 3 boyuta dönüşebileceği bir maket çalışması üzerinden 2 ve 3 boyut ilişkisinin güçlendirilmesi | |
10 | 3 boyutlu geometrik bir örüntü yapılması ve onun çizimle ifade edilmesi | |
11 | Perspektif çizimi anlamak için araçların yapılması, çizilecek objelerin hazırlanması | |
12 | Perspektif çiziminin yapılması, Perspektifte gölge | |
13 | Çift kaçışlı perpektifin yapılan araçlar vasıtasıyla gerçekleştirilmesi, | |
14 | Final.+dönem çalışmaları portfolyo sunumu | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Giovanni Civardi, Çizim Sanatı 8- Perspektifi Anlamak, Beta Yatınevi Esen Onat, Perspektif ve Perspektifte Gölge Çizimi Tahsin Canbulat , İç Mimarlıkta Teknik Resim Ro Spankie, İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu Kızıl F, Şahinler O, Mimarlıkta Teknik Resim, YEM Yayınevi Architectural Visions/Cont. Sketches / Braun D. Derne Architectural Drawing |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir. | X | |||||
2 | 2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | 3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
4 | 4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir. | X | |||||
5 | 5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir. | X | |||||
6 | 6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir. | X |