Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM)YAD1210374Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar.
Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar.
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun.
Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın.
Geçmiş olaylar hakkında konuşur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı
2Aile hakkında konuşmak
3Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri
4Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak
5Olasılık için 'Can' var / var
6Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler
7Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.
8Ara sınav
9Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…
10Restoranda sipariş vermek
11Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek
12Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı
13Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller
14Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.
15Final sınavı
Kaynak
SURE - Elementary Student's Book and Workbook

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM)YAD1210374Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar.
Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar.
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun.
Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın.
Geçmiş olaylar hakkında konuşur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı
2Aile hakkında konuşmak
3Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri
4Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak
5Olasılık için 'Can' var / var
6Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler
7Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.
8Ara sınav
9Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…
10Restoranda sipariş vermek
11Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek
12Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı
13Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller
14Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.
15Final sınavı
Kaynak
SURE - Elementary Student's Book and Workbook

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu