Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TASARIMINA GİRİŞ | GRFT1110820 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert ALDİNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik tasarımının temel kavramlarının açıklanması. Grafik tasarımında kullanılan materyal ve programlara giriş bilgisinin verilmesi, öğrenciye giriş seviyesi yetkinliği kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grafik Tasarım ve çalışma alanları. Grafik tasarım için gereken araçlar nelerdir? Grafik Tasarım ile ilgili görsel, araç ve gereçleri yakından inceleme. ,Grafik Tasarımın temel ilkeleri, eleman ve prensipleri. Renk uzayları ve kullanım alanları. Pantone kataloğunu inceleme, renk kataloglarını ilgili programlarda araştırıp, tasarım ve baskı aşamasına kadar renk ve değerlerini uygulayarak algılamak.,Grafik tasarımda kullanılan programlar ve özelliklerinin kavranması. Grafik tasarım programlarını inceleme ve kavrama aşamasında alıştırmalar yapmak.,Vektörel tasarıma giriş. Vektör kavramının açıklanması. Illustration yazılımının özellikleri hakkında bilgilendirme ve örneklendirme. Amblem tasarımını kavramak için eskizler çizmek.,Illustration yazılım araçlarının kavranması ve kullanım alanlarının deneyimlenmesi. Illustration programını kullanarak amblem tasarımı eskizlerini bigisayar ortamına aktarmak.,Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak.,Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak.,ARA SINAV,Illustration ve Photoshop programlarının birlikte kullanımı ve farklılıklarının kavranması. Eskizler üzerinde izlenilecek yolları tartışarak uygulamaya geçmek.,Photoshop programına giriş. Programın kavranması ve tasarımlarda izlenilecek yolların araştırılması. Photoshop programının kavranması bağlamında afiş tasarımı uygulaması.,CMYK renk uzayının kullanım alanları ve matbaa ilişkisinin kavranması. Afiş tasarımı eskizleri oluşturulması.,Görsel tasarımda genel kavram ve kurallar. Afiş tasarımda izlenilecek yollar ve eskiz seçimi. ,Baskı kavramlarının anlaşılması ve materyallerin kullanım alanları. Afiş tasarımını Adobe Photoshop programında çalışmak.,Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek.,Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek.,Genel değerlendirme yapılması. Proje çalışmalar üzerinde birlikte görüş ve değerlendirme yapmak.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grafik tanım ve analizinde temel terimleri ve kavramları çözümler. | ||
Projeler doğrultusunda tasarım ve yaratıcılık süreçlerini uygulamayı gerçekleştirir. | ||
Tasarım kavramını (çizgi, ton, renk, doku, biçim, ölçü ve yön) gibi sembollere dönüştürür. | ||
Bir düşünün çözümünü lekesel ve çizgisel anlatımla vektörel programları kullanarak, grafik tasarımı olarak gerçekleştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Grafik Tasarım ve çalışma alanları. Grafik tasarım için gereken araçlar nelerdir? Grafik Tasarım ile ilgili görsel, araç ve gereçleri yakından inceleme. | |
2 | Grafik Tasarımın temel ilkeleri, eleman ve prensipleri. Renk uzayları ve kullanım alanları. Pantone kataloğunu inceleme, renk kataloglarını ilgili programlarda araştırıp, tasarım ve baskı aşamasına kadar renk ve değerlerini uygulayarak algılamak. | |
3 | Grafik tasarımda kullanılan programlar ve özelliklerinin kavranması. Grafik tasarım programlarını inceleme ve kavrama aşamasında alıştırmalar yapmak. | |
4 | Vektörel tasarıma giriş. Vektör kavramının açıklanması. Illustration yazılımının özellikleri hakkında bilgilendirme ve örneklendirme. Amblem tasarımını kavramak için eskizler çizmek. | |
5 | Illustration yazılım araçlarının kavranması ve kullanım alanlarının deneyimlenmesi. Illustration programını kullanarak amblem tasarımı eskizlerini bigisayar ortamına aktarmak. | |
6 | Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak. | |
7 | Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Illustration ve Photoshop programlarının birlikte kullanımı ve farklılıklarının kavranması. Eskizler üzerinde izlenilecek yolları tartışarak uygulamaya geçmek. | |
10 | Photoshop programına giriş. Programın kavranması ve tasarımlarda izlenilecek yolların araştırılması. Photoshop programının kavranması bağlamında afiş tasarımı uygulaması. | |
11 | CMYK renk uzayının kullanım alanları ve matbaa ilişkisinin kavranması. Afiş tasarımı eskizleri oluşturulması. | |
12 | Görsel tasarımda genel kavram ve kurallar. Afiş tasarımda izlenilecek yollar ve eskiz seçimi. | |
13 | Baskı kavramlarının anlaşılması ve materyallerin kullanım alanları. Afiş tasarımını Adobe Photoshop programında çalışmak. | |
14 | Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek. | |
15 | Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek. | |
15 | Genel değerlendirme yapılması. Proje çalışmalar üzerinde birlikte görüş ve değerlendirme yapmak. |
Kaynak |
- SHAUGHNESSY A., (2005) How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul - BECER, E., (2011) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR, T. F. (2016) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap kitapevi, İst. - ARMSTRONG, H. (2012) Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları, İst. - TWEMLOW. A. (2016) Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İst. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK TASARIMINA GİRİŞ | GRFT1110820 | Güz Dönemi | 2+2 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert ALDİNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik tasarımının temel kavramlarının açıklanması. Grafik tasarımında kullanılan materyal ve programlara giriş bilgisinin verilmesi, öğrenciye giriş seviyesi yetkinliği kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Grafik Tasarım ve çalışma alanları. Grafik tasarım için gereken araçlar nelerdir? Grafik Tasarım ile ilgili görsel, araç ve gereçleri yakından inceleme. ,Grafik Tasarımın temel ilkeleri, eleman ve prensipleri. Renk uzayları ve kullanım alanları. Pantone kataloğunu inceleme, renk kataloglarını ilgili programlarda araştırıp, tasarım ve baskı aşamasına kadar renk ve değerlerini uygulayarak algılamak.,Grafik tasarımda kullanılan programlar ve özelliklerinin kavranması. Grafik tasarım programlarını inceleme ve kavrama aşamasında alıştırmalar yapmak.,Vektörel tasarıma giriş. Vektör kavramının açıklanması. Illustration yazılımının özellikleri hakkında bilgilendirme ve örneklendirme. Amblem tasarımını kavramak için eskizler çizmek.,Illustration yazılım araçlarının kavranması ve kullanım alanlarının deneyimlenmesi. Illustration programını kullanarak amblem tasarımı eskizlerini bigisayar ortamına aktarmak.,Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak.,Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak.,ARA SINAV,Illustration ve Photoshop programlarının birlikte kullanımı ve farklılıklarının kavranması. Eskizler üzerinde izlenilecek yolları tartışarak uygulamaya geçmek.,Photoshop programına giriş. Programın kavranması ve tasarımlarda izlenilecek yolların araştırılması. Photoshop programının kavranması bağlamında afiş tasarımı uygulaması.,CMYK renk uzayının kullanım alanları ve matbaa ilişkisinin kavranması. Afiş tasarımı eskizleri oluşturulması.,Görsel tasarımda genel kavram ve kurallar. Afiş tasarımda izlenilecek yollar ve eskiz seçimi. ,Baskı kavramlarının anlaşılması ve materyallerin kullanım alanları. Afiş tasarımını Adobe Photoshop programında çalışmak.,Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek.,Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek.,Genel değerlendirme yapılması. Proje çalışmalar üzerinde birlikte görüş ve değerlendirme yapmak.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Grafik tanım ve analizinde temel terimleri ve kavramları çözümler. | ||
Projeler doğrultusunda tasarım ve yaratıcılık süreçlerini uygulamayı gerçekleştirir. | ||
Tasarım kavramını (çizgi, ton, renk, doku, biçim, ölçü ve yön) gibi sembollere dönüştürür. | ||
Bir düşünün çözümünü lekesel ve çizgisel anlatımla vektörel programları kullanarak, grafik tasarımı olarak gerçekleştirir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Grafik Tasarım ve çalışma alanları. Grafik tasarım için gereken araçlar nelerdir? Grafik Tasarım ile ilgili görsel, araç ve gereçleri yakından inceleme. | |
2 | Grafik Tasarımın temel ilkeleri, eleman ve prensipleri. Renk uzayları ve kullanım alanları. Pantone kataloğunu inceleme, renk kataloglarını ilgili programlarda araştırıp, tasarım ve baskı aşamasına kadar renk ve değerlerini uygulayarak algılamak. | |
3 | Grafik tasarımda kullanılan programlar ve özelliklerinin kavranması. Grafik tasarım programlarını inceleme ve kavrama aşamasında alıştırmalar yapmak. | |
4 | Vektörel tasarıma giriş. Vektör kavramının açıklanması. Illustration yazılımının özellikleri hakkında bilgilendirme ve örneklendirme. Amblem tasarımını kavramak için eskizler çizmek. | |
5 | Illustration yazılım araçlarının kavranması ve kullanım alanlarının deneyimlenmesi. Illustration programını kullanarak amblem tasarımı eskizlerini bigisayar ortamına aktarmak. | |
6 | Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak. | |
7 | Programı kullanarak örnek çalışmalar yapılması.(amblem, antetli, kartvizit, broşür, sosyal medya için görsel içerik oluşturma.) Amblem tasarımlarından seçimler yaparak, aynı consept içerisinde kartvizit ve antetli kağıt tasarımı için eskizler çalışmak. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Illustration ve Photoshop programlarının birlikte kullanımı ve farklılıklarının kavranması. Eskizler üzerinde izlenilecek yolları tartışarak uygulamaya geçmek. | |
10 | Photoshop programına giriş. Programın kavranması ve tasarımlarda izlenilecek yolların araştırılması. Photoshop programının kavranması bağlamında afiş tasarımı uygulaması. | |
11 | CMYK renk uzayının kullanım alanları ve matbaa ilişkisinin kavranması. Afiş tasarımı eskizleri oluşturulması. | |
12 | Görsel tasarımda genel kavram ve kurallar. Afiş tasarımda izlenilecek yollar ve eskiz seçimi. | |
13 | Baskı kavramlarının anlaşılması ve materyallerin kullanım alanları. Afiş tasarımını Adobe Photoshop programında çalışmak. | |
14 | Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek. | |
15 | Araçların kullanımı ile ilgili uygulama çalışması yapılması. Bilgisayardan baskıya doğru giden yolculukta kullanılan araçları incelemek. | |
15 | Genel değerlendirme yapılması. Proje çalışmalar üzerinde birlikte görüş ve değerlendirme yapmak. |
Kaynak |
- SHAUGHNESSY A., (2005) How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul - BECER, E., (2011) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR, T. F. (2016) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap kitapevi, İst. - ARMSTRONG, H. (2012) Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları, İst. - TWEMLOW. A. (2016) Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İst. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |