Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II | GRFT1210823 | Bahar Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrenci; rengin tanımını, işlevselliğini kavrayabilir ve yapılacak tasarımlarda izleyiciye verilmesi amaçlanan izlenime göre uygun renkler tercih edebilme becerisini kazanabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme ,Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri ,Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) ,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Kontrast renkler,Ara Sınav,Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi ,Monokrom Renk Armonisi,Monokrom Renk Armonisi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarıma uygun renkler tercih edebilir. | ||
Rengi tanımlayabilir. | ||
Rengin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kavrayabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri | |
3 | Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) | |
4 | Renk çemberi ve Temel Kavramlar | |
5 | Renk çemberi ve Temel Kavramlar | |
6 | Renk çemberi ve Temel Kavramlar | |
7 | Kontrast renkler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi | |
10 | Monokrom Renk Armonisi | |
11 | Monokrom Renk Armonisi | |
12 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi | |
13 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi | |
14 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi | |
15 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi |
Kaynak |
- BECER E., İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları - TEPECİK A., Grafik Sanatlar, Detay-Sistem Ofset - LEONARD N., Grafik Tasarımda Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat Matbaacılık, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II | GRFT1210823 | Bahar Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında öğrenci; rengin tanımını, işlevselliğini kavrayabilir ve yapılacak tasarımlarda izleyiciye verilmesi amaçlanan izlenime göre uygun renkler tercih edebilme becerisini kazanabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme ,Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri ,Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) ,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Kontrast renkler,Ara Sınav,Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi ,Monokrom Renk Armonisi,Monokrom Renk Armonisi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tasarıma uygun renkler tercih edebilir. | ||
Rengi tanımlayabilir. | ||
Rengin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kavrayabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri | |
3 | Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) | |
4 | Renk çemberi ve Temel Kavramlar | |
5 | Renk çemberi ve Temel Kavramlar | |
6 | Renk çemberi ve Temel Kavramlar | |
7 | Kontrast renkler | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi | |
10 | Monokrom Renk Armonisi | |
11 | Monokrom Renk Armonisi | |
12 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi | |
13 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi | |
14 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi | |
15 | Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi |
Kaynak |
- BECER E., İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları - TEPECİK A., Grafik Sanatlar, Detay-Sistem Ofset - LEONARD N., Grafik Tasarımda Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat Matbaacılık, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |