Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II GRFT1210823 Bahar Dönemi 1+3 4 5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Mert ALDİNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrenci; rengin tanımını, işlevselliğini kavrayabilir ve yapılacak tasarımlarda izleyiciye verilmesi amaçlanan izlenime göre uygun renkler tercih edebilme becerisini kazanabilir.
Dersin İçeriği Bu ders; Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme ,Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri ,Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) ,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Kontrast renkler,Ara Sınav,Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi ,Monokrom Renk Armonisi,Monokrom Renk Armonisi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Tasarıma uygun renkler tercih edebilir.
Rengi tanımlayabilir.
Rengin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kavrayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme
2 Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri
3 Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum)
4 Renk çemberi ve Temel Kavramlar
5 Renk çemberi ve Temel Kavramlar
6 Renk çemberi ve Temel Kavramlar
7 Kontrast renkler
8 Ara Sınav
9 Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi
10 Monokrom Renk Armonisi
11 Monokrom Renk Armonisi
12 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
13 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
14 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
15 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
Kaynak
- BECER E., İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları - TEPECİK A., Grafik Sanatlar, Detay-Sistem Ofset - LEONARD N., Grafik Tasarımda Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat Matbaacılık, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ II GRFT1210823 Bahar Dönemi 1+3 4 5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Mert ALDİNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders kapsamında öğrenci; rengin tanımını, işlevselliğini kavrayabilir ve yapılacak tasarımlarda izleyiciye verilmesi amaçlanan izlenime göre uygun renkler tercih edebilme becerisini kazanabilir.
Dersin İçeriği Bu ders; Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme ,Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri ,Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) ,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Kontrast renkler,Ara Sınav,Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi ,Monokrom Renk Armonisi,Monokrom Renk Armonisi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Tasarıma uygun renkler tercih edebilir.
Rengi tanımlayabilir.
Rengin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kavrayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme
2 Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri
3 Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum)
4 Renk çemberi ve Temel Kavramlar
5 Renk çemberi ve Temel Kavramlar
6 Renk çemberi ve Temel Kavramlar
7 Kontrast renkler
8 Ara Sınav
9 Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi
10 Monokrom Renk Armonisi
11 Monokrom Renk Armonisi
12 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
13 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
14 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
15 Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
Kaynak
- BECER E., İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları - TEPECİK A., Grafik Sanatlar, Detay-Sistem Ofset - LEONARD N., Grafik Tasarımda Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat Matbaacılık, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu