Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI FİKİR GELİŞTİRME | GRFT1210540 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik ve tipografik tasarımda yaratıcı olmanın yollarını araştırılması. Çözüme yönelik etkili fikirler bulma. Görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak hazırlama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılık ve özgünlük kavramları,Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma,Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri,Fikir oluşturmada kaynak tarama,Fikir oluşturma ve sunma,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,ara sınav,Yaratıcı sunum teknikleri,Proje hazırlama,Projelerin kavramsal yönden incelenmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Proje sunumları ve fikir tartışmaları,Proje sunumları ve fikir tartışmaları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fikir geliştirmede yaratıcı çözümler bulur. | ||
Yaratıcılığı görsel alanda kullanabilir. | ||
Fikirlerini etkili biçimde sunabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaratıcılık ve özgünlük kavramları | |
2 | Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma | |
3 | Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri | |
4 | Fikir oluşturmada kaynak tarama | |
5 | Fikir oluşturma ve sunma | |
6 | Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme | |
7 | Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme | |
8 | ara sınav | |
9 | Yaratıcı sunum teknikleri | |
10 | Proje hazırlama | |
11 | Projelerin kavramsal yönden incelenmesi | |
12 | Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi | |
13 | Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi | |
14 | Proje sunumları ve fikir tartışmaları | |
15 | Proje sunumları ve fikir tartışmaları | |
15 | Proje Sunumları |
Kaynak |
- SHAUGHNESSY A., (2005) How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul - BECER, E., (2011) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR, T. F. (2016) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap kitapevi, İst. - ARMSTRONG, H. (2012) Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları, İst. - TWEMLOW. A. (2016) Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İst. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YARATICI FİKİR GELİŞTİRME | GRFT1210540 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik ve tipografik tasarımda yaratıcı olmanın yollarını araştırılması. Çözüme yönelik etkili fikirler bulma. Görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak hazırlama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılık ve özgünlük kavramları,Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma,Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri,Fikir oluşturmada kaynak tarama,Fikir oluşturma ve sunma,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,ara sınav,Yaratıcı sunum teknikleri,Proje hazırlama,Projelerin kavramsal yönden incelenmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Proje sunumları ve fikir tartışmaları,Proje sunumları ve fikir tartışmaları,Proje Sunumları; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fikir geliştirmede yaratıcı çözümler bulur. | ||
Yaratıcılığı görsel alanda kullanabilir. | ||
Fikirlerini etkili biçimde sunabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Yaratıcılık ve özgünlük kavramları | |
2 | Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma | |
3 | Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri | |
4 | Fikir oluşturmada kaynak tarama | |
5 | Fikir oluşturma ve sunma | |
6 | Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme | |
7 | Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme | |
8 | ara sınav | |
9 | Yaratıcı sunum teknikleri | |
10 | Proje hazırlama | |
11 | Projelerin kavramsal yönden incelenmesi | |
12 | Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi | |
13 | Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi | |
14 | Proje sunumları ve fikir tartışmaları | |
15 | Proje sunumları ve fikir tartışmaları | |
15 | Proje Sunumları |
Kaynak |
- SHAUGHNESSY A., (2005) How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul - BECER, E., (2011) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR, T. F. (2016) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap kitapevi, İst. - ARMSTRONG, H. (2012) Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları, İst. - TWEMLOW. A. (2016) Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İst. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |