Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I | GRFT1110819 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert ALDİNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında tasarımın tanımı, anlamı, işlevi ve temel tasarım kavramlarına dayalı tasarım süreçlerini öğrenebilme, estetik duyarlılık ve yaratıcı bir düşünce yapısı kazanabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Eğitimin Temel Kavramları,Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,ARA SINAV,Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı,Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma.,Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi,Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Işık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. | ||
Tasarımın temel ilkelerinden denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanımlayabilir. | ||
Düzlem üzerinde kompozisyon kurabilir ve tasarımlarında uygulayabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görsel Eğitimin Temel Kavramları | |
2 | Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama | |
3 | Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama | |
4 | Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama | |
5 | Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama | |
6 | Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. | |
7 | Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı | |
10 | Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma. | |
11 | Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi | |
12 | Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması | |
13 | Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama | |
14 | Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama | |
15 | Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama |
Kaynak |
- AYDIN,E.D., (2004), Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar - BECER, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara - DİVANLIOĞLU, D. (1997), Temel Tasarım-Tasarımın Öğe ve İlkeleri, Birsen yay. , İstanbul - GÜRER, L., GÜRER, G., (2004) Temel Tasarım, Birsen yayınevi, İstanbul - ODABAŞI, H. (2002), Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat yay., İstanbul - ÖZOL, A. (2012), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel yay., İstanbul - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SEYLAN A. (2005), Temel Tasarım, Dağdelen basın yayın, Samsun - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat matbaacılık, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I | GRFT1110819 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert ALDİNÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders kapsamında tasarımın tanımı, anlamı, işlevi ve temel tasarım kavramlarına dayalı tasarım süreçlerini öğrenebilme, estetik duyarlılık ve yaratıcı bir düşünce yapısı kazanabilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Görsel Eğitimin Temel Kavramları,Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,ARA SINAV,Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı,Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma.,Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi,Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Işık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir. | ||
Tasarımın temel ilkelerinden denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanımlayabilir. | ||
Düzlem üzerinde kompozisyon kurabilir ve tasarımlarında uygulayabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Görsel Eğitimin Temel Kavramları | |
2 | Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama | |
3 | Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama | |
4 | Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama | |
5 | Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama | |
6 | Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. | |
7 | Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı | |
10 | Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma. | |
11 | Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi | |
12 | Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması | |
13 | Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama | |
14 | Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama | |
15 | Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama |
Kaynak |
- AYDIN,E.D., (2004), Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar - BECER, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara - DİVANLIOĞLU, D. (1997), Temel Tasarım-Tasarımın Öğe ve İlkeleri, Birsen yay. , İstanbul - GÜRER, L., GÜRER, G., (2004) Temel Tasarım, Birsen yayınevi, İstanbul - ODABAŞI, H. (2002), Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat yay., İstanbul - ÖZOL, A. (2012), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel yay., İstanbul - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SEYLAN A. (2005), Temel Tasarım, Dağdelen basın yayın, Samsun - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat matbaacılık, İstanbul |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |