Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK SANATI TARİHİ | GRFT1110535 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bülent DEVECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik sanatı tarihi dersinin amacı, öğrencilerin grafik sanatlarının gelişimini, kökenlerini ve zaman içindeki evrimini anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, farklı dönemlerde ve kültürlerde grafik sanatlarının nasıl geliştiğini, kullanılan teknikleri, stilleri, önemli sanatçıları ve eserleri öğretir. Ayrıca, grafik sanatlarının toplumsal, kültürel ve teknolojik değişimlerle nasıl şekillendiğini inceleyerek, öğrencilere sanatsal yaklaşımlar ve grafik tasarım trendleri hakkında daha geniş bir perspektif kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimde kullanılan ilk sistemler. Tipografinin bulunuşu.,Rönesans döneminde grafik tasarımı. Matbaanın keşfi. ,Endüstri Devrimi grafik tasarımı.,Arts and Crafts akımı ve özellikleri,Art Nouveau akımı ve özellikleri. ,Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri. ,Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri.,ARA SINAV,I.Dünya Savaşı’nda Afiş. Suprematizm ve Konstrüktivizm. De Stilj Hareketi,Bauhaus Okulu.,20. Yüzyılda yazı tasarımı. Uluslararası Tipografik Stil.,New York Okulu. Kurumsal kimlik ve görsel sistemler.,Polonya Afiş Sanatı.,Amerika’da kavramsal görüntülerin gelişmesi. Kavramsal Anlatımda foto-grafik. ,Türk Grafik Sanatı tarihi.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlk görsel iletişim göstergesi olan mağara resimlerinden 19. Yüzyılın sonuna kadar meydana gelen sanat hareketlerini açıklayabilir. | ||
Dönemin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını bilir. | ||
Dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerini genel özellikleri, tasarım ilke ve ölçütleri çerçevesinde tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişimde kullanılan ilk sistemler. Tipografinin bulunuşu. | |
2 | Rönesans döneminde grafik tasarımı. Matbaanın keşfi. | |
3 | Endüstri Devrimi grafik tasarımı. | |
4 | Arts and Crafts akımı ve özellikleri | |
5 | Art Nouveau akımı ve özellikleri. | |
6 | Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri. | |
7 | Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | I.Dünya Savaşı’nda Afiş. Suprematizm ve Konstrüktivizm. De Stilj Hareketi | |
10 | Bauhaus Okulu. | |
11 | 20. Yüzyılda yazı tasarımı. Uluslararası Tipografik Stil. | |
12 | New York Okulu. Kurumsal kimlik ve görsel sistemler. | |
13 | Polonya Afiş Sanatı. | |
14 | Amerika’da kavramsal görüntülerin gelişmesi. Kavramsal Anlatımda foto-grafik. | |
15 | Türk Grafik Sanatı tarihi. |
Kaynak |
1- Grafik Tasarım: Yeni Bir Tarih – Stephen J. Eskilso 2- Meggs'in Grafik Tasarım Tarihi – Philip B. Meggs 3- Grafik Tasarımın Hikayesi – Patrick Cramsie 4- Grafik Tasarım Kuramı: Sahadan Okumalar – Helen Armstrong |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRAFİK SANATI TARİHİ | GRFT1110535 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bülent DEVECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Grafik sanatı tarihi dersinin amacı, öğrencilerin grafik sanatlarının gelişimini, kökenlerini ve zaman içindeki evrimini anlamalarını sağlamaktır. Bu ders, farklı dönemlerde ve kültürlerde grafik sanatlarının nasıl geliştiğini, kullanılan teknikleri, stilleri, önemli sanatçıları ve eserleri öğretir. Ayrıca, grafik sanatlarının toplumsal, kültürel ve teknolojik değişimlerle nasıl şekillendiğini inceleyerek, öğrencilere sanatsal yaklaşımlar ve grafik tasarım trendleri hakkında daha geniş bir perspektif kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İletişimde kullanılan ilk sistemler. Tipografinin bulunuşu.,Rönesans döneminde grafik tasarımı. Matbaanın keşfi. ,Endüstri Devrimi grafik tasarımı.,Arts and Crafts akımı ve özellikleri,Art Nouveau akımı ve özellikleri. ,Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri. ,Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri.,ARA SINAV,I.Dünya Savaşı’nda Afiş. Suprematizm ve Konstrüktivizm. De Stilj Hareketi,Bauhaus Okulu.,20. Yüzyılda yazı tasarımı. Uluslararası Tipografik Stil.,New York Okulu. Kurumsal kimlik ve görsel sistemler.,Polonya Afiş Sanatı.,Amerika’da kavramsal görüntülerin gelişmesi. Kavramsal Anlatımda foto-grafik. ,Türk Grafik Sanatı tarihi.; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İlk görsel iletişim göstergesi olan mağara resimlerinden 19. Yüzyılın sonuna kadar meydana gelen sanat hareketlerini açıklayabilir. | ||
Dönemin kültürel, ekonomik ve politik özelliklerinin görsel iletişime yansımasını bilir. | ||
Dönemlere ait yapılan grafik tasarım ürünlerini genel özellikleri, tasarım ilke ve ölçütleri çerçevesinde tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İletişimde kullanılan ilk sistemler. Tipografinin bulunuşu. | |
2 | Rönesans döneminde grafik tasarımı. Matbaanın keşfi. | |
3 | Endüstri Devrimi grafik tasarımı. | |
4 | Arts and Crafts akımı ve özellikleri | |
5 | Art Nouveau akımı ve özellikleri. | |
6 | Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri. | |
7 | Modern Sanat Akımları; Kübizm, Fütürizm, Dadaizm, Sürrealizm ve özellikleri. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | I.Dünya Savaşı’nda Afiş. Suprematizm ve Konstrüktivizm. De Stilj Hareketi | |
10 | Bauhaus Okulu. | |
11 | 20. Yüzyılda yazı tasarımı. Uluslararası Tipografik Stil. | |
12 | New York Okulu. Kurumsal kimlik ve görsel sistemler. | |
13 | Polonya Afiş Sanatı. | |
14 | Amerika’da kavramsal görüntülerin gelişmesi. Kavramsal Anlatımda foto-grafik. | |
15 | Türk Grafik Sanatı tarihi. |
Kaynak |
1- Grafik Tasarım: Yeni Bir Tarih – Stephen J. Eskilso 2- Meggs'in Grafik Tasarım Tarihi – Philip B. Meggs 3- Grafik Tasarımın Hikayesi – Patrick Cramsie 4- Grafik Tasarım Kuramı: Sahadan Okumalar – Helen Armstrong |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır | ||||||
2 | Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir. | ||||||
3 | Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır | ||||||
6 | Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb). | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur. |