Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR | FTR1210340 | Bahar Dönemi | 1+4 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Düz Akımlar, İyontoforezis,Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları,TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu),Faradik Akım, Sinüzoidal Akım ,Akımların Uygulama Şekiller,Rus Akımı ,Ara Sınav ,Enterferansiyel Akım,Ultrason ,Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi ,Diadinamik Akım,Akımların Uygulama Şekilleri,Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon ,Mikroakım ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Düz Akımlar, İyontoforezis | |
3 | Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları | |
4 | TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu) | |
5 | Faradik Akım, Sinüzoidal Akım |
|
6 | Akımların Uygulama Şekiller | |
7 | Rus Akımı |
|
8 | Ara Sınav |
|
9 | Enterferansiyel Akım | |
10 | Ultrason |
|
11 | Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi |
|
12 | Diadinamik Akım | |
13 | Akımların Uygulama Şekilleri | |
14 | Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon |
|
15 | Mikroakım |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEKTROFİZİKSEL AJANLAR | FTR1210340 | Bahar Dönemi | 1+4 | 5 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Düz Akımlar, İyontoforezis,Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları,TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu),Faradik Akım, Sinüzoidal Akım ,Akımların Uygulama Şekiller,Rus Akımı ,Ara Sınav ,Enterferansiyel Akım,Ultrason ,Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi ,Diadinamik Akım,Akımların Uygulama Şekilleri,Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon ,Mikroakım ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Düz Akımlar, İyontoforezis | |
3 | Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları | |
4 | TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu) | |
5 | Faradik Akım, Sinüzoidal Akım |
|
6 | Akımların Uygulama Şekiller | |
7 | Rus Akımı |
|
8 | Ara Sınav |
|
9 | Enterferansiyel Akım | |
10 | Ultrason |
|
11 | Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi |
|
12 | Diadinamik Akım | |
13 | Akımların Uygulama Şekilleri | |
14 | Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon |
|
15 | Mikroakım |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |