Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİFTR2111083Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagihan COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Derse Giriş ,Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri,İletişim,Sağlık İletişimi,Sağlık Çalışanlarının İletişimi,Etkili İletişim Teknikleri,Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi,Ara Sınav,Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim,Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir. İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık sağlık çalışanı kavramları doğrultusunda değerlendirir. Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır. Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin (fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel bv.) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. İletişimdeki etik konuları tanımlar. Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. İletişimdeki etik konuları tanımlar. Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Derse Giriş
2Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri
3İletişim
4Sağlık İletişimi
5Sağlık Çalışanlarının İletişimi
6Etkili İletişim Teknikleri
7Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi
8Ara Sınav
9Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim
10Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi
11Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1
12Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2
13Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3
14Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4
15Genel Tekrar
Kaynak
• Korkmazer, F. ve Ekingen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde iletişim. Gazi Kitabevi Yayınları. • Yüksel, E., Özmen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde özel ilgi grupları ve dezavantajlı gruplarla iletişim. Sağlık profesyonelleri için pratik rehber. Literatür Yayınları. • Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta Şiddet ve iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • İlhan, M. (2018). Sağlık çalışanları ve adayları için sağlık çalışanlarının iletişimi. Beta Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİFTR2111083Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagihan COŞKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Derse Giriş ,Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri,İletişim,Sağlık İletişimi,Sağlık Çalışanlarının İletişimi,Etkili İletişim Teknikleri,Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi,Ara Sınav,Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim,Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3,Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir. İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık sağlık çalışanı kavramları doğrultusunda değerlendirir. Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır. Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin (fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel bv.) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. İletişimdeki etik konuları tanımlar. Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. İletişimdeki etik konuları tanımlar. Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Derse Giriş
2Sağlık Kavramı ve Sağlık Hizmetleri
3İletişim
4Sağlık İletişimi
5Sağlık Çalışanlarının İletişimi
6Etkili İletişim Teknikleri
7Sağlıkta Şiddet ve İletişim, Kriz Durumları ve Sağlıkta Kriz İletişimi
8Ara Sınav
9Hastayı Tanıma ve Hastalar Arası İletişim
10Sağlık Çalışanlarının Hasta ve Hasta Yakınlarıyla İletişimi
11Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 1
12Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 2
13Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 3
14Sağlık Hizmetlerinde Özel İlgi Grupları ve Dezavantajlı Gruplarla İletişim 4
15Genel Tekrar
Kaynak
• Korkmazer, F. ve Ekingen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde iletişim. Gazi Kitabevi Yayınları. • Yüksel, E., Özmen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde özel ilgi grupları ve dezavantajlı gruplarla iletişim. Sağlık profesyonelleri için pratik rehber. Literatür Yayınları. • Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta Şiddet ve iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • İlhan, M. (2018). Sağlık çalışanları ve adayları için sağlık çalışanlarının iletişimi. Beta Yayınevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler