Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ | FTR1210338 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri,İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi,Kendine Yardım Aletleri,İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,ARA SINAV,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Bel Okulu,Takım Çalışması,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi,Grup Çalışması; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi değerlendirme ve uygulama alanlarını saptayabilmesi Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi Hastanın ve hastayı tedaviye alan kişinin doğru vücut pozisyonunu kullanmasını sağlar Günlük yaşam aktivitelerini ve iş uğraşı tedavisini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe | |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri | |
4 | İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi | |
5 | Kendine Yardım Aletleri | |
6 | İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler | |
7 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | |
10 | Bel Okulu | |
11 | Takım Çalışması | |
12 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | |
13 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi | |
14 | Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi | |
15 | Grup Çalışması |
Kaynak |
- Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERGOTERAPİ | FTR1210338 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri,İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi,Kendine Yardım Aletleri,İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,ARA SINAV,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Bel Okulu,Takım Çalışması,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi,Grup Çalışması; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ergoterapi değerlendirme ve uygulama alanlarını saptayabilmesi Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi Hastanın ve hastayı tedaviye alan kişinin doğru vücut pozisyonunu kullanmasını sağlar Günlük yaşam aktivitelerini ve iş uğraşı tedavisini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe | |
2 | Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler | |
3 | Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri | |
4 | İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi | |
5 | Kendine Yardım Aletleri | |
6 | İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler | |
7 | Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar | |
10 | Bel Okulu | |
11 | Takım Çalışması | |
12 | Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi | |
13 | Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi | |
14 | Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi | |
15 | Grup Çalışması |
Kaynak |
- Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |