Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME İLKELERİ | FTR1210331 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ile ilgili temel kavramları, makro ve mikro besin ögelerini, besin gruplarının öğrenilmesi. Özel durumlarda beslenme ilkeleri ve sık görülen sağlık sorunlarının beslenme ile ilişkisinin öğrenilmesi amaçlanır. Fiziksel aktivite ve beslenmenin öneminin ilişkisi kurulur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler ,Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar,Temel besin ögeleri 1 (karbonhidratlar, yağlar, proteinler),Temel besin ögeleri 2 (vitaminler, minareller, su),Besin grupları ,Enerji metabolizması,Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri (çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı ),ARA SINAV,Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler,Sporcu beslenmesi,Sağlığın geliştirilmesi (Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme),Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri,Bulaşıcı olmayan hastalıklar ve beslenme yaklaşımı,Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi),Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili kavramları öğrenir. 2.Besin gruplarını, makro ve mikro besinleri öğrenir. 3.Enerji metabolizmasını öğrenir. 4.Sık rastlanan sağlık sorunları ile beslenme ilişkisini kavrar. 5.Fiziksel aktivite ve sağlıklı beslenme ile yaşam tarzı değişikliğinin önemini kavrar. 6.Sporcu beslenmesinin önemini kavrar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler | |
2 | Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar | |
3 | Temel besin ögeleri 1 (karbonhidratlar, yağlar, proteinler) | |
4 | Temel besin ögeleri 2 (vitaminler, minareller, su) | |
5 | Besin grupları | |
6 | Enerji metabolizması | |
7 | Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri (çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı ) | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler | |
10 | Sporcu beslenmesi | |
11 | Sağlığın geliştirilmesi (Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme) | |
12 | Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri | |
13 | Bulaşıcı olmayan hastalıklar ve beslenme yaklaşımı | |
14 | Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi) | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
Baysal A . Beslenme, Ankara:Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012 Merdol Kutluay T. Beslenme Antropolojisi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012. Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti., 2014. Ersoy G. Ersoy N. Sağlığın Korunmasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeleri, Ankara Nobel Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BESLENME İLKELERİ | FTR1210331 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Beslenme ile ilgili temel kavramları, makro ve mikro besin ögelerini, besin gruplarının öğrenilmesi. Özel durumlarda beslenme ilkeleri ve sık görülen sağlık sorunlarının beslenme ile ilişkisinin öğrenilmesi amaçlanır. Fiziksel aktivite ve beslenmenin öneminin ilişkisi kurulur. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler ,Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar,Temel besin ögeleri 1 (karbonhidratlar, yağlar, proteinler),Temel besin ögeleri 2 (vitaminler, minareller, su),Besin grupları ,Enerji metabolizması,Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri (çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı ),ARA SINAV,Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler,Sporcu beslenmesi,Sağlığın geliştirilmesi (Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme),Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri,Bulaşıcı olmayan hastalıklar ve beslenme yaklaşımı,Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi),Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili kavramları öğrenir. 2.Besin gruplarını, makro ve mikro besinleri öğrenir. 3.Enerji metabolizmasını öğrenir. 4.Sık rastlanan sağlık sorunları ile beslenme ilişkisini kavrar. 5.Fiziksel aktivite ve sağlıklı beslenme ile yaşam tarzı değişikliğinin önemini kavrar. 6.Sporcu beslenmesinin önemini kavrar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler | |
2 | Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar | |
3 | Temel besin ögeleri 1 (karbonhidratlar, yağlar, proteinler) | |
4 | Temel besin ögeleri 2 (vitaminler, minareller, su) | |
5 | Besin grupları | |
6 | Enerji metabolizması | |
7 | Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri (çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı ) | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler | |
10 | Sporcu beslenmesi | |
11 | Sağlığın geliştirilmesi (Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme) | |
12 | Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri | |
13 | Bulaşıcı olmayan hastalıklar ve beslenme yaklaşımı | |
14 | Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi) | |
15 | Genel tekrar |
Kaynak |
Baysal A . Beslenme, Ankara:Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012 Merdol Kutluay T. Beslenme Antropolojisi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012. Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti., 2014. Ersoy G. Ersoy N. Sağlığın Korunmasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeleri, Ankara Nobel Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |