Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ TERMİNOLOJİ | FTR1110763 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri,Terminolojiye giriş,Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar,Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar,Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Sindirim sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Solunum sitemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),ARASINAV,Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Üriner sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Genital sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Endokrin sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Sinir sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler), Göz ve Kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Deriye ilişkin terimler (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler); konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar. Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar. | ||
Sağlığın belirleyicilerini değerlendirir. Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar. | ||
Sağlık programlarını tartışır. Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar. | ||
Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder. Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri | |
2 | Terminolojiye giriş | |
3 | Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar | |
4 | Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar | |
5 | Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
6 | Sindirim sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
7 | Solunum sitemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
8 | ARASINAV | |
9 | Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
10 | Üriner sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
11 | Genital sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
12 | Endokrin sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
13 | Sinir sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
14 | Göz ve Kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
15 | Deriye ilişkin terimler (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) |
Kaynak |
- Polat M., Eroğlu F. Tıbbi Terminoloji. Dünya Tıp Kitabevi, 2015. - Ekinci S., Hatipoğlu H.G. Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders kitabı.6. Bs. Hatipoğlu Yayınevi, 2015. - Yrd. Doç Dr. A. Handan Dökmeci, Tıp dilinde yeni sözlük, Nobel Yayınları - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ TERMİNOLOJİ | FTR1110763 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri,Terminolojiye giriş,Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar,Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar,Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Sindirim sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Solunum sitemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),ARASINAV,Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Üriner sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Genital sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Endokrin sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Sinir sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler), Göz ve Kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler),Deriye ilişkin terimler (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler); konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar. Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar. | ||
Sağlığın belirleyicilerini değerlendirir. Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar. | ||
Sağlık programlarını tartışır. Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar. | ||
Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder. Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri | |
2 | Terminolojiye giriş | |
3 | Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar | |
4 | Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar | |
5 | Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
6 | Sindirim sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
7 | Solunum sitemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
8 | ARASINAV | |
9 | Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
10 | Üriner sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
11 | Genital sisteme ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
12 | Endokrin sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
13 | Sinir sistemine ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
14 | Göz ve Kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | |
15 | Deriye ilişkin terimler (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) |
Kaynak |
- Polat M., Eroğlu F. Tıbbi Terminoloji. Dünya Tıp Kitabevi, 2015. - Ekinci S., Hatipoğlu H.G. Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders kitabı.6. Bs. Hatipoğlu Yayınevi, 2015. - Yrd. Doç Dr. A. Handan Dökmeci, Tıp dilinde yeni sözlük, Nobel Yayınları - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |