Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | FTR1110931 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra TEKECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak, fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmak, fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları, ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemleri ile fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapideki genel tanımlar, etik prensipler ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları,İnflamasyon, ağrı ve özel doku onarımı,Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,Hidroterapi tanımı, uygulama yöntemleri, etkileri,Aquaterapi ve balneoterapi uygulamaları,Traksiyon, etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları,ARA SINAV,Hot-pack ve Parafin Uygulamaları,US,TENS,LASER,İnfraruj / Ultraviole,ESWT, Pnömatik İntermitant Kompresyon,Hastalıklara uygun modalite seçimi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları, sağlık personeli ve hasta ilişkileri 2.Fizyoterapi konseptleri tartışılabilecektir. 3.Fizyoterapi ajanlarının etkilerini, endikasyon ve kontrendikasyonlarını anlatabilecektir. 4.Öğrenilen tedavi modaliteleri ile ilgili hastalığa özgü tedavi modalitesi seçebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapideki genel tanımlar, etik prensipler ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları | |
2 | İnflamasyon, ağrı ve özel doku onarımı | |
3 | Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | |
4 | Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | |
5 | Hidroterapi tanımı, uygulama yöntemleri, etkileri | |
6 | Aquaterapi ve balneoterapi uygulamaları | |
7 | Traksiyon, etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Hot-pack ve Parafin Uygulamaları | |
10 | US | |
11 | TENS | |
12 | LASER | |
13 | İnfraruj / Ultraviole | |
14 | ESWT, Pnömatik İntermitant Kompresyon | |
15 | Hastalıklara uygun modalite seçimi |
Kaynak |
- Öğretim Elemanı Ders Notları - Michael.a.Pagliarulo’Introduction To Physical Therapy’,Elsever,2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | FTR1110931 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra TEKECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak, fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmak, fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık ajanları, ışık modaliteleri ve hidroterapi yöntemleri ile fizyolojik etkileri ve uygulama yöntemlerini göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapideki genel tanımlar, etik prensipler ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları,İnflamasyon, ağrı ve özel doku onarımı,Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,Hidroterapi tanımı, uygulama yöntemleri, etkileri,Aquaterapi ve balneoterapi uygulamaları,Traksiyon, etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları,ARA SINAV,Hot-pack ve Parafin Uygulamaları,US,TENS,LASER,İnfraruj / Ultraviole,ESWT, Pnömatik İntermitant Kompresyon,Hastalıklara uygun modalite seçimi; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları, sağlık personeli ve hasta ilişkileri 2.Fizyoterapi konseptleri tartışılabilecektir. 3.Fizyoterapi ajanlarının etkilerini, endikasyon ve kontrendikasyonlarını anlatabilecektir. 4.Öğrenilen tedavi modaliteleri ile ilgili hastalığa özgü tedavi modalitesi seçebilecektir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapideki genel tanımlar, etik prensipler ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları, görev ve sorumlulukları | |
2 | İnflamasyon, ağrı ve özel doku onarımı | |
3 | Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | |
4 | Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması | |
5 | Hidroterapi tanımı, uygulama yöntemleri, etkileri | |
6 | Aquaterapi ve balneoterapi uygulamaları | |
7 | Traksiyon, etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Hot-pack ve Parafin Uygulamaları | |
10 | US | |
11 | TENS | |
12 | LASER | |
13 | İnfraruj / Ultraviole | |
14 | ESWT, Pnömatik İntermitant Kompresyon | |
15 | Hastalıklara uygun modalite seçimi |
Kaynak |
- Öğretim Elemanı Ders Notları - Michael.a.Pagliarulo’Introduction To Physical Therapy’,Elsever,2007 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |