Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | FTR1210991 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,ARA SINAV,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Ortez yaklaşımları,Ortez yaklaşımları,Protez yaklaşımları,Protez yaklaşımları; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. Uygun çevre koşullarını tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | |
3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | |
4 | Paralel bar eğitimi | |
5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | |
7 | Çevre ve mimari düzenlemeler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | |
10 | Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon | |
11 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | |
12 | Ortez yaklaşımları | |
13 | Ortez yaklaşımları | |
14 | Protez yaklaşımları | |
15 | Protez yaklaşımları |
Kaynak |
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak 2. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLER | FTR1210991 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,ARA SINAV,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Ortez yaklaşımları,Ortez yaklaşımları,Protez yaklaşımları,Protez yaklaşımları; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. Uygun çevre koşullarını tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması | |
2 | Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi | |
3 | Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları | |
4 | Paralel bar eğitimi | |
5 | Tekerlekli sandalye ve çeşitleri | |
6 | Tekerlekli sandalye eğitimi | |
7 | Çevre ve mimari düzenlemeler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı | |
10 | Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon | |
11 | Robotik fizyoterapi uygulamaları | |
12 | Ortez yaklaşımları | |
13 | Ortez yaklaşımları | |
14 | Protez yaklaşımları | |
15 | Protez yaklaşımları |
Kaynak |
1. Z. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak 2. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |