Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ VE VÜCUT ERGONOMİSİFTR1210990Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Ergonomi nedir, Ergonomik risk etmenleri,Biyomekanik prensipler, Vücut mekanikleri, Hareket terminolojisi ,Kas İskelet Sistemleri ve Vücut Postürü ,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri,İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi ve Fonksiyonel Aktiviteler,Yardımcı Teknoloji,ARA SINAV,Ev ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Bel Okulu,İş güvenliği ergonomisi, Çalışma ergonomisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi,Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi değerlendirme ve uygulama alanlarını saptayabilmesi Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi Hastanın ve hastayı tedaviye alan kişinin doğru vücut pozisyonunu kullanmasını sağlar Günlük yaşam aktivitelerini ve iş uğraşı tedavisini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
2Ergonomi nedir, Ergonomik risk etmenleri
3Biyomekanik prensipler, Vücut mekanikleri, Hareket terminolojisi
4Kas İskelet Sistemleri ve Vücut Postürü
5Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri
6İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi ve Fonksiyonel Aktiviteler
7Yardımcı Teknoloji
8ARA SINAV
9Ev ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
10Bel Okulu
11İş güvenliği ergonomisi, Çalışma ergonomisi
12Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi
13Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi
14Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi
15Grup Çalışması
Kaynak
- Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİ VE VÜCUT ERGONOMİSİFTR1210990Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Ergonomi nedir, Ergonomik risk etmenleri,Biyomekanik prensipler, Vücut mekanikleri, Hareket terminolojisi ,Kas İskelet Sistemleri ve Vücut Postürü ,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri,İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi ve Fonksiyonel Aktiviteler,Yardımcı Teknoloji,ARA SINAV,Ev ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Bel Okulu,İş güvenliği ergonomisi, Çalışma ergonomisi,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi,Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi değerlendirme ve uygulama alanlarını saptayabilmesi Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi Hastanın ve hastayı tedaviye alan kişinin doğru vücut pozisyonunu kullanmasını sağlar Günlük yaşam aktivitelerini ve iş uğraşı tedavisini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
2Ergonomi nedir, Ergonomik risk etmenleri
3Biyomekanik prensipler, Vücut mekanikleri, Hareket terminolojisi
4Kas İskelet Sistemleri ve Vücut Postürü
5Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri
6İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi ve Fonksiyonel Aktiviteler
7Yardımcı Teknoloji
8ARA SINAV
9Ev ve İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
10Bel Okulu
11İş güvenliği ergonomisi, Çalışma ergonomisi
12Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi
13Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi
14Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi ve Ergonomi
15Grup Çalışması
Kaynak
- Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu