Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI | FTR2210352 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler, yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda hareket ve egzersiz,ARA SINAV,Yaşlıda hareket ve egzersiz,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenme Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenme Yaşlılık ve egzersizde kişilerarası farklılıkları açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Yaşlanma teorileri | |
2 | Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar | |
3 | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri | |
4 | Yaşlıda yaşam bulguları | |
5 | Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri | |
6 | Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları | |
7 | Yaşlıda hareket ve egzersiz | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yaşlıda hareket ve egzersiz | |
10 | Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar | |
11 | Yaşlıda beslenme | |
12 | Yaşlıda ağrı | |
13 | Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları | |
14 | Vaka çalışması | |
15 | Vaka çalışması |
Kaynak |
1. Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi 2. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI | FTR2210352 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler, yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda hareket ve egzersiz,ARA SINAV,Yaşlıda hareket ve egzersiz,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenme Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenme Yaşlılık ve egzersizde kişilerarası farklılıkları açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Yaşlanma teorileri | |
2 | Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar | |
3 | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri | |
4 | Yaşlıda yaşam bulguları | |
5 | Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri | |
6 | Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları | |
7 | Yaşlıda hareket ve egzersiz | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Yaşlıda hareket ve egzersiz | |
10 | Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar | |
11 | Yaşlıda beslenme | |
12 | Yaşlıda ağrı | |
13 | Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları | |
14 | Vaka çalışması | |
15 | Vaka çalışması |
Kaynak |
1. Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi 2. Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |