Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR VE SAĞLIK | FTR2110353 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra TEKECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Sporun tanımı,Fiziksel Aktivite,İnaktivite ve etkileri,Fiziksel uygunluk parametreleri,Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri,Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri,ARA SINAV,Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı,Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları,Egzersiz reçetesi prensipleri,Egzersizde ısınma yükleme ve soğuma periyotları,Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz,Egzersiz ve beslenme ilişkisi,Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanıyabilmesi 2.Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlayabilmesi. 3.Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışabilmesi 4.Egzersizin vücut sistemleri üzerine etkisini tartışabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | |
2 | Sporun tanımı | |
3 | Fiziksel Aktivite | |
4 | İnaktivite ve etkileri | |
5 | Fiziksel uygunluk parametreleri | |
6 | Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri | |
7 | Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı | |
10 | Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları | |
11 | Egzersiz reçetesi prensipleri | |
12 | Egzersizde ısınma yükleme ve soğuma periyotları | |
13 | Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz | |
14 | Egzersiz ve beslenme ilişkisi | |
15 | Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü |
Kaynak |
- 1-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 2-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SPOR VE SAĞLIK | FTR2110353 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Esra TEKECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizlerin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlığın tanımı ve temel sağlık,Sporun tanımı,Fiziksel Aktivite,İnaktivite ve etkileri,Fiziksel uygunluk parametreleri,Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri,Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri,ARA SINAV,Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı,Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları,Egzersiz reçetesi prensipleri,Egzersizde ısınma yükleme ve soğuma periyotları,Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz,Egzersiz ve beslenme ilişkisi,Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramlarını tanıyabilmesi 2.Yüksek ve alçak rakımda egzersizleri tanımlayabilmesi. 3.Fiziksel aktivitenin sağlıklı yaşam üzerindeki yerini tartışabilmesi 4.Egzersizin vücut sistemleri üzerine etkisini tartışabilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlığın tanımı ve temel sağlık | |
2 | Sporun tanımı | |
3 | Fiziksel Aktivite | |
4 | İnaktivite ve etkileri | |
5 | Fiziksel uygunluk parametreleri | |
6 | Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri | |
7 | Egzersizin tanımı, vücut sistemleri üzerine etkileri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Egzersiz öncesi değerlendirme, Zemin, Giysi ve Ayakkabı | |
10 | Egzersizin endikasyon ve kontraendikasyonları | |
11 | Egzersiz reçetesi prensipleri | |
12 | Egzersizde ısınma yükleme ve soğuma periyotları | |
13 | Sıcak soğuk ortamda egzersiz , Yüksek ve alçak rakımda egzersiz | |
14 | Egzersiz ve beslenme ilişkisi | |
15 | Vücut kompozisyonu, obesite ve kilo kontrolü |
Kaynak |
- 1-Egzersiz ve Spor Fizyolojisi, 6. baskı, N. Akgün, Ege Üniv. Basımevi, 1996 2-Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, İlkeler ve Uygulamalar C:1, 4. Baskı (Bölüm-17), Güneş Tıp Kitapevleri, Ankara, 2007 - Öğretim Elemanı Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |