Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TERMİNOLOJİ | ADS1111082 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elifnur AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler ,Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler ,Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji,Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji,Sindirim sistemine ilişkin terminoloji ,Endokrin ve sinir sistemine ilişkin terminoloji ,Solunum sisteme ilişkin terminoloji,ARA SINAV ,Dental Terminolojiye giriş,Restoratif diş tedavisi bölümü ile ilgili terminoloji,Oral diagnoz radyoloji bölümü ve ortodonti ile ilgili terminoloji ,Ağız diş çene hastalıkları ve cerrahisi bölümü terminolojisi,Pedodonti ve periodontoloji bölümleri ile ilgili terminoloji ,Protetik diş tedavisi bölümü terminolojisi – sabit protez ve hareketli protez,Endodonti bölümü ile ilgili terminoloji; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar. | ||
Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar. | ||
Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar. | ||
Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar. | ||
Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder. | ||
Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur. | ||
Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler | |
2 | Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler | |
3 | Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji | |
4 | Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji | |
5 | Sindirim sistemine ilişkin terminoloji | |
6 | Endokrin ve sinir sistemine ilişkin terminoloji | |
7 | Solunum sisteme ilişkin terminoloji | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dental Terminolojiye giriş | |
10 | Restoratif diş tedavisi bölümü ile ilgili terminoloji | |
11 | Oral diagnoz radyoloji bölümü ve ortodonti ile ilgili terminoloji | |
12 | Ağız diş çene hastalıkları ve cerrahisi bölümü terminolojisi | |
13 | Pedodonti ve periodontoloji bölümleri ile ilgili terminoloji | |
14 | Protetik diş tedavisi bölümü terminolojisi – sabit protez ve hareketli protez | |
15 | Endodonti bölümü ile ilgili terminoloji |
Kaynak |
Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TERMİNOLOJİ | ADS1111082 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elifnur AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler ,Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler ,Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji,Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji,Sindirim sistemine ilişkin terminoloji ,Endokrin ve sinir sistemine ilişkin terminoloji ,Solunum sisteme ilişkin terminoloji,ARA SINAV ,Dental Terminolojiye giriş,Restoratif diş tedavisi bölümü ile ilgili terminoloji,Oral diagnoz radyoloji bölümü ve ortodonti ile ilgili terminoloji ,Ağız diş çene hastalıkları ve cerrahisi bölümü terminolojisi,Pedodonti ve periodontoloji bölümleri ile ilgili terminoloji ,Protetik diş tedavisi bölümü terminolojisi – sabit protez ve hareketli protez,Endodonti bölümü ile ilgili terminoloji; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ile ilgili temel tanım ve kavramları tanımlar. | ||
Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlar. | ||
Sağlığın geliştirilmesi yaklaşımını tanımlar. | ||
Tıbbi terminolojinin önemini, yöntemlerini ve kullanım alanlarını açıklar. | ||
Tıbbi terminolojinin temel tanım ve kavramlarını ifade eder. | ||
Tıbbi terimleri oluşturan öğeleri tanır ve alanı ile ilgili tıbbi terimleri oluşturur. | ||
Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ayırt eder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler | |
2 | Terminolojiye giriş ve radyolojik terimler | |
3 | Kardiyovasküler sisteme ilişkin terminoloji | |
4 | Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji | |
5 | Sindirim sistemine ilişkin terminoloji | |
6 | Endokrin ve sinir sistemine ilişkin terminoloji | |
7 | Solunum sisteme ilişkin terminoloji | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dental Terminolojiye giriş | |
10 | Restoratif diş tedavisi bölümü ile ilgili terminoloji | |
11 | Oral diagnoz radyoloji bölümü ve ortodonti ile ilgili terminoloji | |
12 | Ağız diş çene hastalıkları ve cerrahisi bölümü terminolojisi | |
13 | Pedodonti ve periodontoloji bölümleri ile ilgili terminoloji | |
14 | Protetik diş tedavisi bölümü terminolojisi – sabit protez ve hareketli protez | |
15 | Endodonti bölümü ile ilgili terminoloji |
Kaynak |
Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |