Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA PRENSİPLERİ | ADS2110705 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elifnur AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş ünitelerini tedaviye hazır hale getirebilme, hasta muayenesinde diş hekimine yardımcı olabilme, uygulanacak tedaviye uygun malzemeleri hazırlayarak tedavi sırasında diş hekimine aktif olarak yardımcı olarak dört el diş hekimliği felsefesini uygulayabilme, klinik sarf ve tedavi malzemelerinin takip ve tedarikini yapabilme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması,Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi,Dental fotoğrafçılık,İlkyardım bilgisi ,Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon,Bleaching tedavisi,Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipler ,ARA SINAV,Rezin infiltrasyon yöntem,Radyasyondan korunma,Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall,Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM,Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi,Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı ,Genel Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diş hekimliğinde kullanılan alet ve malzemelerin tanınması ve tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olacak şekilde etkin olarak kullanılmasını açıklar. Klinik iş tanımı altında, sekreterlik hizmetleri, sterilizasyon ve alet temizliği, malzeme tedarik ve takibi, hasta-klinik-laboratuvar iş akışının düzenlenmesi konularını açıklar. Hastaları tanıyan, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı ve donanımlı bir ağız diş sağlığı teknikeri olmayı tanımlar ve açıklar. Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olur. Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması | |
2 | Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi | |
3 | Dental fotoğrafçılık | |
4 | İlkyardım bilgisi | |
5 | Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon | |
6 | Bleaching tedavisi | |
7 | Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Rezin infiltrasyon yöntem | |
10 | Radyasyondan korunma | |
11 | Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall | |
12 | Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM | |
13 | Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi | |
14 | Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı | |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK UYGULAMA PRENSİPLERİ | ADS2110705 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elifnur AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş ünitelerini tedaviye hazır hale getirebilme, hasta muayenesinde diş hekimine yardımcı olabilme, uygulanacak tedaviye uygun malzemeleri hazırlayarak tedavi sırasında diş hekimine aktif olarak yardımcı olarak dört el diş hekimliği felsefesini uygulayabilme, klinik sarf ve tedavi malzemelerinin takip ve tedarikini yapabilme becerisinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması,Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi,Dental fotoğrafçılık,İlkyardım bilgisi ,Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon,Bleaching tedavisi,Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipler ,ARA SINAV,Rezin infiltrasyon yöntem,Radyasyondan korunma,Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall,Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM,Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi,Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı ,Genel Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diş hekimliğinde kullanılan alet ve malzemelerin tanınması ve tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olacak şekilde etkin olarak kullanılmasını açıklar. Klinik iş tanımı altında, sekreterlik hizmetleri, sterilizasyon ve alet temizliği, malzeme tedarik ve takibi, hasta-klinik-laboratuvar iş akışının düzenlenmesi konularını açıklar. Hastaları tanıyan, sorumluluk sahibi, çözüm odaklı ve donanımlı bir ağız diş sağlığı teknikeri olmayı tanımlar ve açıklar. Diş hekimliği mesleği ile ilgili eleştirel düşünme, yaratıcılık becerisine sahip olur. Etik kurallara ve mesleki sorumluluk bilincine uygun, hasta hakları ve insani değerler odaklı mesleki uygulamalar yapar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Klinik hizmetleri - tedavi öncesi kliniğin ve hastanın hazırlanması | |
2 | Ergonomi ve dört elli diş hekimliği felsefesi | |
3 | Dental fotoğrafçılık | |
4 | İlkyardım bilgisi | |
5 | Diş hekimliğinde genel anestezi ve sedasyon | |
6 | Bleaching tedavisi | |
7 | Yumuşak/sert doku lazerinin çalışma prensipler | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Rezin infiltrasyon yöntem | |
10 | Radyasyondan korunma | |
11 | Kist operasyonu ve apikal rezeksiyon işlemler ve recall | |
12 | Diş hekimliğinde dijital uygulamalar CAD-CAM | |
13 | Sosyo-ekonomik düzeyin ağız-diş sağlığı üzerine etkisi | |
14 | Tedavi protokol setlerinin tanıtım ve kullanımı | |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |