Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUAYENE YÖNETİMİ VE HASTA KAYIT | ADS2110710 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Diş kliniği ve muayenehanelerin açılması, düzenlenmesi ve yönetimine yönelik temel bilgi ve gerekli olan beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tartışılacak işlenecek konular,Yönetimin tanımı ve fonksiyonları ,Yönetimin ve yöneticilerin özellikleri ,Muayenehane yönetiminin tanımı ve özellikleri,Muayenehane açılırken yapılması gereken resmi işlemler ve yasal uygulamalar, sorumluluklar,Özel ve resmi kurumlarla yapılan yazışmalar ve yazışma örnekleri,Meslek Hastalıkları,ARA SINAV ,Muayenehanede çalışma sistemi, muayenehanenin düzenlenmesi ve personel eğitimi,Muayenehanede kullanılan araç, gereçlerin kullanımı ve bakımı,Hasta randevu sistemleri,Hasta kayıtlarının tutulması, tıbbi kayıtların önemi, teşhis ve tedavi planlaması,Mali kayıtların tutulması ve yönetimi,Ergonomi ve diş hekimliğinde ergonomik prensipler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Bir diş kliniğinin /muayenehane kurulması ile ilgili yasal işlemler tanımlar. - Muayenehanede/Diş kliniğinde kullanılan araç ve gereçleri verimli kullanır. - Hasta randevu sistemlerini açıklar. - Tıbbi kayıt sistemi, yazışma işlemleri ve mali yönetim sistemini tanımlar. - Muayenehaneyi/Diş kliniğini ergonomik kurallara uygun olarak düzenler. - Meslek hastalıklarını ve korunma yöntemlerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tartışılacak işlenecek konular | |
2 | Yönetimin tanımı ve fonksiyonları | |
3 | Yönetimin ve yöneticilerin özellikleri | |
4 | Muayenehane yönetiminin tanımı ve özellikleri | |
5 | Muayenehane açılırken yapılması gereken resmi işlemler ve yasal uygulamalar, sorumluluklar | |
6 | Özel ve resmi kurumlarla yapılan yazışmalar ve yazışma örnekleri | |
7 | Meslek Hastalıkları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Muayenehanede çalışma sistemi, muayenehanenin düzenlenmesi ve personel eğitimi | |
10 | Muayenehanede kullanılan araç, gereçlerin kullanımı ve bakımı | |
11 | Hasta randevu sistemleri | |
12 | Hasta kayıtlarının tutulması, tıbbi kayıtların önemi, teşhis ve tedavi planlaması | |
13 | Mali kayıtların tutulması ve yönetimi | |
14 | Ergonomi ve diş hekimliğinde ergonomik prensipler | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
1. Öğr. Gör. Feride Aydın, İşletme Ders Notları 2. Öğr. Gör. Feride Aydın, Hastane Yönetimi Ders Notları 3. Öğr. Gör. Feride Aydın, Tıbbi Dokümantasyon II Ders Notları 4. https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/71604/mod_resource/content/0/Di%C5%9F%20hekimli%C4%9Finde%20i%C5%9Fletmecilik%20ve%20klinik%20y%C3%B6netimi.pdf 5. https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=4001 6. Mevzuatlar (mevzuat.gov, saglik.gov, tdb.org) 7. http://www.tdb.org.tr/tdb/v2/yayinlar/Egitim_Dizisi/Dishekimleri_icin_risk_tasiyan_hastaliklar....pdf 8. https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=tip&Id=AWQ4dEGTHDbCZb_mQbVg 9. http://www.meslekhastaligi.org/dis-hekimleri-icin-meslek-hastaliklari/ 10. http://www.hastane.selcuk.edu.tr/dosyalar/isg/egitim/2-Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Konular%C4%B1%20a%29-Meslek%20Hastaliklarinin%20Sebepleri.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MUAYENE YÖNETİMİ VE HASTA KAYIT | ADS2110710 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin Amacı Diş kliniği ve muayenehanelerin açılması, düzenlenmesi ve yönetimine yönelik temel bilgi ve gerekli olan beceriyi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tartışılacak işlenecek konular,Yönetimin tanımı ve fonksiyonları ,Yönetimin ve yöneticilerin özellikleri ,Muayenehane yönetiminin tanımı ve özellikleri,Muayenehane açılırken yapılması gereken resmi işlemler ve yasal uygulamalar, sorumluluklar,Özel ve resmi kurumlarla yapılan yazışmalar ve yazışma örnekleri,Meslek Hastalıkları,ARA SINAV ,Muayenehanede çalışma sistemi, muayenehanenin düzenlenmesi ve personel eğitimi,Muayenehanede kullanılan araç, gereçlerin kullanımı ve bakımı,Hasta randevu sistemleri,Hasta kayıtlarının tutulması, tıbbi kayıtların önemi, teşhis ve tedavi planlaması,Mali kayıtların tutulması ve yönetimi,Ergonomi ve diş hekimliğinde ergonomik prensipler,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
- Bir diş kliniğinin /muayenehane kurulması ile ilgili yasal işlemler tanımlar. - Muayenehanede/Diş kliniğinde kullanılan araç ve gereçleri verimli kullanır. - Hasta randevu sistemlerini açıklar. - Tıbbi kayıt sistemi, yazışma işlemleri ve mali yönetim sistemini tanımlar. - Muayenehaneyi/Diş kliniğini ergonomik kurallara uygun olarak düzenler. - Meslek hastalıklarını ve korunma yöntemlerini bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tartışılacak işlenecek konular | |
2 | Yönetimin tanımı ve fonksiyonları | |
3 | Yönetimin ve yöneticilerin özellikleri | |
4 | Muayenehane yönetiminin tanımı ve özellikleri | |
5 | Muayenehane açılırken yapılması gereken resmi işlemler ve yasal uygulamalar, sorumluluklar | |
6 | Özel ve resmi kurumlarla yapılan yazışmalar ve yazışma örnekleri | |
7 | Meslek Hastalıkları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Muayenehanede çalışma sistemi, muayenehanenin düzenlenmesi ve personel eğitimi | |
10 | Muayenehanede kullanılan araç, gereçlerin kullanımı ve bakımı | |
11 | Hasta randevu sistemleri | |
12 | Hasta kayıtlarının tutulması, tıbbi kayıtların önemi, teşhis ve tedavi planlaması | |
13 | Mali kayıtların tutulması ve yönetimi | |
14 | Ergonomi ve diş hekimliğinde ergonomik prensipler | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
1. Öğr. Gör. Feride Aydın, İşletme Ders Notları 2. Öğr. Gör. Feride Aydın, Hastane Yönetimi Ders Notları 3. Öğr. Gör. Feride Aydın, Tıbbi Dokümantasyon II Ders Notları 4. https://acikders.ankara.edu.tr/pluginfile.php/71604/mod_resource/content/0/Di%C5%9F%20hekimli%C4%9Finde%20i%C5%9Fletmecilik%20ve%20klinik%20y%C3%B6netimi.pdf 5. https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=4001 6. Mevzuatlar (mevzuat.gov, saglik.gov, tdb.org) 7. http://www.tdb.org.tr/tdb/v2/yayinlar/Egitim_Dizisi/Dishekimleri_icin_risk_tasiyan_hastaliklar....pdf 8. https://atif.sobiad.com/index.jsp?modul=makale-detay&Alan=tip&Id=AWQ4dEGTHDbCZb_mQbVg 9. http://www.meslekhastaligi.org/dis-hekimleri-icin-meslek-hastaliklari/ 10. http://www.hastane.selcuk.edu.tr/dosyalar/isg/egitim/2-Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Konular%C4%B1%20a%29-Meslek%20Hastaliklarinin%20Sebepleri.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |