Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞINA GİRİŞ | ADS1110951 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elifnur AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cerrahi, ortodonti, periodontoloji, pedodonti, radyoloji, protez ve tedavi bölümlerinde yapılacak olan tedavilere ait uygulamalara, tedavi süresince kullanılacak bütün aletlere, bu aletlerin çalışma presiplerine hakim olarak hekimin yapılan tedaviye uygun olarak asiste edilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diş Hekimi asistanlığı, görev tanımı, sektörde alternatif iş olanakları,Diş Hekimliğinin tanıtılması ve tarihçesi ,Klinik ekipmanlar, çalışma düzeni ve farklı büyüklükteki merkezlerde diş hekimliği uygulamaları,Diş hekimliği bölümleri ve multidisipliner çalışma ,Hasta kabulü ve anamnez,Oral diagnoz ve radyoloji kliniğinde hasta bilgilerinin kaydedilmesi,Periodontoloji temel uğraş alanları ,ARA SINAV,Cerrahi temel uğraş alanları ,Endodontik temel uğraş alanları ,Restoratif temel uğraş alanları ,Protetik temel uğraş alanları,Pedodontik temel uğraş alanları,Ortodontik temel uğraş alanları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik ekipmanlar ve çalışma düzenini bilir. | ||
Farklı merkezlerde yapılabilecek tedaviler hakkında bilgi sahibidir. | ||
Diş hekimliğindeki bölümleri tanır ve multidisipliner çalışır. | ||
Hasta kabulü ve anamnez işlemlerini gerçekleştirir. | ||
Diş hekimliği bölümlerinde yapılan tedavileri bilir ve kullanılan aletleri tanır. | ||
Hasta bilgilerini kaydeder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Diş Hekimi asistanlığı, görev tanımı, sektörde alternatif iş olanakları | |
2 | Diş Hekimliğinin tanıtılması ve tarihçesi | |
3 | Klinik ekipmanlar, çalışma düzeni ve farklı büyüklükteki merkezlerde diş hekimliği uygulamaları | |
4 | Diş hekimliği bölümleri ve multidisipliner çalışma | |
5 | Hasta kabulü ve anamnez | |
6 | Oral diagnoz ve radyoloji kliniğinde hasta bilgilerinin kaydedilmesi | |
7 | Periodontoloji temel uğraş alanları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Cerrahi temel uğraş alanları | |
10 | Endodontik temel uğraş alanları | |
11 | Restoratif temel uğraş alanları | |
12 | Protetik temel uğraş alanları | |
13 | Pedodontik temel uğraş alanları | |
14 | Ortodontik temel uğraş alanları | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞINA GİRİŞ | ADS1110951 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elifnur AYDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Cerrahi, ortodonti, periodontoloji, pedodonti, radyoloji, protez ve tedavi bölümlerinde yapılacak olan tedavilere ait uygulamalara, tedavi süresince kullanılacak bütün aletlere, bu aletlerin çalışma presiplerine hakim olarak hekimin yapılan tedaviye uygun olarak asiste edilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Diş Hekimi asistanlığı, görev tanımı, sektörde alternatif iş olanakları,Diş Hekimliğinin tanıtılması ve tarihçesi ,Klinik ekipmanlar, çalışma düzeni ve farklı büyüklükteki merkezlerde diş hekimliği uygulamaları,Diş hekimliği bölümleri ve multidisipliner çalışma ,Hasta kabulü ve anamnez,Oral diagnoz ve radyoloji kliniğinde hasta bilgilerinin kaydedilmesi,Periodontoloji temel uğraş alanları ,ARA SINAV,Cerrahi temel uğraş alanları ,Endodontik temel uğraş alanları ,Restoratif temel uğraş alanları ,Protetik temel uğraş alanları,Pedodontik temel uğraş alanları,Ortodontik temel uğraş alanları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik ekipmanlar ve çalışma düzenini bilir. | ||
Farklı merkezlerde yapılabilecek tedaviler hakkında bilgi sahibidir. | ||
Diş hekimliğindeki bölümleri tanır ve multidisipliner çalışır. | ||
Hasta kabulü ve anamnez işlemlerini gerçekleştirir. | ||
Diş hekimliği bölümlerinde yapılan tedavileri bilir ve kullanılan aletleri tanır. | ||
Hasta bilgilerini kaydeder. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Diş Hekimi asistanlığı, görev tanımı, sektörde alternatif iş olanakları | |
2 | Diş Hekimliğinin tanıtılması ve tarihçesi | |
3 | Klinik ekipmanlar, çalışma düzeni ve farklı büyüklükteki merkezlerde diş hekimliği uygulamaları | |
4 | Diş hekimliği bölümleri ve multidisipliner çalışma | |
5 | Hasta kabulü ve anamnez | |
6 | Oral diagnoz ve radyoloji kliniğinde hasta bilgilerinin kaydedilmesi | |
7 | Periodontoloji temel uğraş alanları | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Cerrahi temel uğraş alanları | |
10 | Endodontik temel uğraş alanları | |
11 | Restoratif temel uğraş alanları | |
12 | Protetik temel uğraş alanları | |
13 | Pedodontik temel uğraş alanları | |
14 | Ortodontik temel uğraş alanları | |
15 | Genel değerlendirme |
Kaynak |
Ders notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |