Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALZEME BİLGİSİ | ADS1210429 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş hekimliği pratiğinde kullanılan aletlerin kullanım alanlarının doğru şekilde tanınması, kullanım becerilerinin geliştirilmesi, tedavilerde kullanılan madde ve preparatların kullanım alanlarının bilinmesi, öğrenciler tarafından preparatların doğru şekilde hazırlanabilmesi ve dental maddeler ile klinik aletler hakkında uygulama becerisi kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, Dersin amacı ve Öğrenim Hedefleri,Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin tanıtımı,Muayene aletlerin (muayene takımları) tanıtımı,Restoratif diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı,Endodontik diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı,Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (kron-köprü protezleri) tanıtımı,Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (total parsiyel protezler) tanıtımı,ARA SINAV,Dişeti hastalığında (periodontoloji) kullanılan el aletlerin tanıtımı,Ortodonti el aletlerin tanıtımı,Ağız diş çene cerrahisinde kullanılan el aletlerin tanıtımı,Genel alet bakım ve sterilizasyona giriş ,Maddeler bilgisine giriş, Ölçü maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları,Simanlar ve dolgu maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diş hekimliğinde kullanılan tedavi malzemelerini ve preparatlarını tanımlar. Diş hekimliğinde kullanılan aletlerini tanımlar. Maddeler bilgisi hakkında genel bilgi sahibi olur. Diş hekimliği aletlerinin temizlik ve sterilizasyonunu açıklar. Tedavi malzemelerinin saklanması, raf ömrü ve takibi konusunu tanımlar ve açıklar. Temel preparatları (siman, dolgu malzemesi vb.) doğru şekilde hazırlar. Alçı karıştırma, ölçü malzemesi hazırlama, siman karıştırmayı açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, Dersin amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin tanıtımı | |
3 | Muayene aletlerin (muayene takımları) tanıtımı | |
4 | Restoratif diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı | |
5 | Endodontik diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı | |
6 | Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (kron-köprü protezleri) tanıtımı | |
7 | Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (total parsiyel protezler) tanıtımı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dişeti hastalığında (periodontoloji) kullanılan el aletlerin tanıtımı | |
10 | Ortodonti el aletlerin tanıtımı | |
11 | Ağız diş çene cerrahisinde kullanılan el aletlerin tanıtımı | |
12 | Genel alet bakım ve sterilizasyona giriş | |
13 | Maddeler bilgisine giriş, Ölçü maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları | |
14 | Simanlar ve dolgu maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları | |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders notu Diş Hekimliği Asistanlığı, Seyhan Akar, Quintessence Yayıncılık, 2018 Dental aletlerin El Kitabı, Carmen Scheller- Sheridan, Medya Yayın Grubu, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MALZEME BİLGİSİ | ADS1210429 | Bahar Dönemi | 2+2 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Diş hekimliği pratiğinde kullanılan aletlerin kullanım alanlarının doğru şekilde tanınması, kullanım becerilerinin geliştirilmesi, tedavilerde kullanılan madde ve preparatların kullanım alanlarının bilinmesi, öğrenciler tarafından preparatların doğru şekilde hazırlanabilmesi ve dental maddeler ile klinik aletler hakkında uygulama becerisi kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, Dersin amacı ve Öğrenim Hedefleri,Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin tanıtımı,Muayene aletlerin (muayene takımları) tanıtımı,Restoratif diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı,Endodontik diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı,Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (kron-köprü protezleri) tanıtımı,Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (total parsiyel protezler) tanıtımı,ARA SINAV,Dişeti hastalığında (periodontoloji) kullanılan el aletlerin tanıtımı,Ortodonti el aletlerin tanıtımı,Ağız diş çene cerrahisinde kullanılan el aletlerin tanıtımı,Genel alet bakım ve sterilizasyona giriş ,Maddeler bilgisine giriş, Ölçü maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları,Simanlar ve dolgu maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Diş hekimliğinde kullanılan tedavi malzemelerini ve preparatlarını tanımlar. Diş hekimliğinde kullanılan aletlerini tanımlar. Maddeler bilgisi hakkında genel bilgi sahibi olur. Diş hekimliği aletlerinin temizlik ve sterilizasyonunu açıklar. Tedavi malzemelerinin saklanması, raf ömrü ve takibi konusunu tanımlar ve açıklar. Temel preparatları (siman, dolgu malzemesi vb.) doğru şekilde hazırlar. Alçı karıştırma, ölçü malzemesi hazırlama, siman karıştırmayı açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, Dersin amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
2 | Diş hekimliğinde kullanılan aletlerin tanıtımı | |
3 | Muayene aletlerin (muayene takımları) tanıtımı | |
4 | Restoratif diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı | |
5 | Endodontik diş tedavisinde kullanılan aletlerin tanıtımı | |
6 | Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (kron-köprü protezleri) tanıtımı | |
7 | Protetik diş tedavisinde kullanılan el aletlerin (total parsiyel protezler) tanıtımı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Dişeti hastalığında (periodontoloji) kullanılan el aletlerin tanıtımı | |
10 | Ortodonti el aletlerin tanıtımı | |
11 | Ağız diş çene cerrahisinde kullanılan el aletlerin tanıtımı | |
12 | Genel alet bakım ve sterilizasyona giriş | |
13 | Maddeler bilgisine giriş, Ölçü maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları | |
14 | Simanlar ve dolgu maddelerinin tanıtımı ve uygulama alanları | |
15 | Genel Değerlendirme |
Kaynak |
Ders notu Diş Hekimliği Asistanlığı, Seyhan Akar, Quintessence Yayıncılık, 2018 Dental aletlerin El Kitabı, Carmen Scheller- Sheridan, Medya Yayın Grubu, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |