Skip to main content

Program Bilgileri

Amaç

The aim of the physiotherapy program is to train assistant health personnel who can use technological tools and equipment in the field of physiotherapy and give importance to human health and ethical values.

Kazanılan Derece

Short Cycle (Associate's Degree)

Kayıt ve Kabul Koşulları

Although candidates must have a high school diploma or its equivalent, all admission and registration conditions are determined by OSYM in line with the relevant legislation of YÖK.

Mezuniyet Koşulları

In order to successfully complete the program, it is necessary to pass all of the available courses (equivalent to 120 ECTS) and to achieve a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00

Önceki Öğrenimin Tanınması

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
FTR1110330CLINICAL SCIENCESTürkçe2-3
FTR1110836BASIC ANATOMYTürkçe2-4
FTR1110931INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPYTürkçe3-4
FTR1110750BASIC PHYSİOLOGYTürkçe2-4
FTR1110921CAREER PLANNINGTürkçe1-2
FTR1110011FIRST AIDTürkçe2+1-4
FTR1110763MEDICAL TERMINOLOGYTürkçe2-3
AIT1110360ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF REVOLUTION I (DISTANCE EDUCATION)Türkçe2-2
TUD1110358TURKISH LANGUAGE I (DISTANCE EDUCATION)Türkçe2-2
YAD1110361FOREIGN LANGUAGE I (DISTANCE EDUCATION)İngilizce2-2
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi)
KoduDersDilT+UUKAKTSİndir
FTR1210331NUTRITION PRINCIPLESTürkçe2-2
FTR1210338OCCUPATIONAL THERAPYTürkçe2-2
FTR1210339AUXILIARY MATERIALS IN PHYSIOTHERAPHYTürkçe2+2-4
FTR1210341MOBILIZATION MANIPULATIONTürkçe1+4-6
FTR1210989Musculoskeletal ANATOMYTürkçe2-2
FTR1210990ERGOTHERAPY AND BODY ERGONOMYTürkçe2-2
FTR1210991AUXILIARY MATERIALS IN PHYSIOTHERAPHYTürkçe2+2-3
FTR1210992ELECTROPHYSICAL AGENTSTürkçe2+5-7
FTR1210993MASSAGE TECHNIQUESTürkçe1+4-5
FTR1210994HYDROTHERAPYTürkçe1-2
FTR1211046ELECTROPHYSICAL AGENTSTürkçe1+4-5
AIT1210381ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF REVOLUTION II (DISTANCE EDUCATION)Türkçe2-2
TUD1210364TURKISH LANGUAGE II (DISTANCE EDUCATION)Türkçe2-2
YAD1210374FOREIGN LANGUAGE II (DISTANCE EDUCATION)İngilizce2-2

Program Yeterliliği

Theoretical, Factual



İstihdam Olanakları

Inpatient treatment centers Emergency units Special education and rehabilitation centers Prosthesis-orthotics production and rehabilitation centers Organizations providing primary health care Schools sports clubs Nursing homes, rehabilitation centers spa centers home care centers

Üst Dereceye Geçiş

If our graduates who want to continue their education are successful in the Vertical Transfer Exam conducted by OSYM, they can transfer vertically to the relevant undergraduate programs. These programs are; Emergency Aid and Disaster Management, Occupational Therapy, Physiotherapy and Rehabilitation, Nursing, Health Management.

Eğitim Türü

Full Time

Ölçme ve Değerlendirme

Attendance at each session is required to register and attend at least 80 of the courses to take the final exam. Students are subject to at least one midterm and final exam for each course. Success grade, midterm exam (the contribution is 40%, the gain of winning the semester is 60%.) All exams released 100 points. A student who received AA, BA, BB, CB and CC letters from a course, not a letter, was successful in that course. DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for the student to be successful in a course with a DC or DD grade, the average (ANO) not belonging to that semester must be at least 2.00.

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders10
İlişkili Ders Sayısı / 0/37

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu