Ana içeriğe atla

Program Bilgileri

Amaç

İlk ve Acil Yardım Programı’nın amacı, hastane öncesi acil hizmetlerde hasta ve yaralılara temel ve ileri yaşam desteği verebilen, yaşam kurtarıcı ve hastada kalıcı engelleri önlemeye yönelik tıbbi müdahaleleri yapabilen, uygun acil müdahale yaklaşımını planlayıp, uygulayabilen, hasta ya da yaralıların ambulansla güvenli bir şekilde hastanelere ulaşmasını sağlayan yardımcı sağlık personeli yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Ön Lisans

Kayıt ve Kabul Koşulları

TYT Puan Türünden 150 ve üstü alan her öğrenci başvurma hakkına sahiptir.

Mezuniyet Koşulları

İlk ve Acil Yadım alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken derslerin (toplam 124 AKTS karşılığı) tümünün başarıyla tamamlanması, genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekir.

Önceki Öğrenimin Tanınması

Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.

Ders Planı- AKTS Kredileri

* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.

** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.

*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.

Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.

1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi)
Kodu Ders Dil T+U UK AKTS İndir
BİAY1111198 TEMEL ANATOMİ Türkçe 2 - 4
BİAY1111199 TEMEL FİZYOLOJİ Türkçe 2 - 4
BİAY1111200 TEMEL MESLEKİ BECERİLER I Türkçe 1+2 - 4
BİAY1111201 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ I Türkçe 2 - 4
BİAY1111202 KADİYOPULMONER RESÜSİTASYON I Türkçe 2+2 - 4
BİAY1111203 TIBBİ TERMİNOLOJİ Türkçe 2 - 3
AIT1110360 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM) Türkçe 2 - 2
TUD1110358 TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM) Türkçe 2 - 2
YAD1110361 YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) İngilizce 2 - 2

Program Yeterliliği

İstihdam Olanakları

112 Acil Yardım İstasyonları Özel Ambulans Şirketleri Devlet Hastane Acil Servisleri Özel Hastane Acil Servisleri İtfaiye Kurtarma Birimleri Özel Şirketler Havaalanları Spor Müdürlükleri

Üst Dereceye Geçiş

Eğitimine devam etmek isteyen mezunlarımız ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler. Bu programlar; • Acil Yardım ve Afet Yönetimi • Hemşirelik • Sağlık Yönetimi • Sosyal Hizmet

Eğitim Türü

Örgün Eğitim

Ölçme ve Değerlendirme

Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. İlk ve Acil Yardımda Mesleki Uygulama I ve II derslerinde tutulan günceler, öğretim elemanı ve kurumun vereceği değerlendirme ve uygulama/teorik sınavlar ölçme ve değerlendirme de kullanılacaktır.

Bölüm/Program Başkanı

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme – öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir. Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programında kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir **:

Eğitim - Öğretim Yöntemleri *

Başlıca öğrenme faaliyetleri

Kullanılan Araçlar

Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri

Ders 1 0
İlişkili Ders Sayısı / 0/9

Öğrencilere Uygulanan Anketler

Sayısal Veriler

Yıllara Göre Öğrenci Sayıları

Öğrenci Başarı Durumu

Mezun Başarı Durumu